• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402082115508
  • خبرنگار : 50046

ابلاغ بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی به خراسان شمالی

ابلاغ بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی به خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی به استان ابلاغ شده است.

مرتضی بهزادفر ۲۱ آبان ماه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: این اعتبار برای بخش های راه روستایی و عشایری، آب روستایی، مدارس و مسکن محرومان به استان ابلاغ شد.

وی افزود: سهم آب روستایی استان از اعتبارات محرومیت زدایی یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال، مدارس ۷۵۰ میلیارد ریال و راه روستایی و عشایر خراسان شمالی نیز ۹۸۰ میلیارد ریال است.

بهزادفر ادامه داد: همچنین سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان برای ساخت مسکن محرومان به ترتیب ۶۰۰ میلیارد ریال و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب پروژه های محرومیت زدایی در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته که بر مبنای آن برش استانی در قانون بودجه ۱۴۰۲ ، چهار هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است .

این‌ مقام مسئول با بیان اینکه فضای باثبات سرمایه گذاری در خراسان شمالی فراهم شده است که موفقیت بزرگی محسوب می شود، گفت: جایگاه خراسان شمالی در شاخص کلی دارای رتبه سوم به لحاظ بهبود این شاخص ها است و استان های هرمزگان و گلستان در رتبه های اول و دوم قرار دارند.

وی بیان کرد: وضعیت شاخص کسب و کار خراسان شمالی در طول برنامه ششم توسعه نشان دهنده این است که این شاخص در مقایسه با کشور نامناسب بوده اما در دولت سیزدهم با همت مجموعه های متولی این شاخص بسیار بهبود یافته است.

ضرورت برقراری عدالت در تمامی شهرستان ها و حرکت در مسیر کاهش تورم 

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه بر ضرورت برقراری عدالت در تمامی شهرستان ها و حرکت در مسیر کاهش تورم  تاکید کرد و گفت: به دنبال اجرای عدالت هستیم لذا اقدامات ما در سطح شهرستانها باید در مسیر عدالت انجام شود.

وی افزود: توزیع برابری عدالت نیست بلکه عدالت برمبنای نیاز و جایگاه شهرستانها رقم می خورد.

حسین نژاد تاکید کرد: کاهش نرخ تورم باید جدی تر گرفته شود تا شاخص های استانی بر همین مبنا حرکت کند .

وی در ادامه با اشاره به بهبود شاخص امنیت سرمایه گذاری و فضای کسب و کار خراسان شمالی در سطح کشور، اظهار کرد: کسب عناوین مطلوب در شاخص های امنیت سرمایه گذاری و فضای کسب و کار نشان دهنده این است که کار گروهی و دقت نظر منجر به کسب این شاخص های مطلوب شده است.

حسین نژاد در ارتباط با اعتبارات پروژه های محرومیت زدایی نیز خاطرنشان کرد: در اعتبارات ملی بخش راه و آب در قالب پروژه های محرومیت زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) باید عدالت حاکم باشد در غیر این صورت باید در سطح ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست جانمایی شهرک مسکونی خارج از محدوده آشخانه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت مورد تصویب قرار گرفت .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha