• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402082115559
  • خبرنگار : 50604

رئیس ستاد انتخابات گلستان اعلام کرد

چند نفر از گلستان برای مجلس خبرگان ثبت نام کردند؟

چند نفر از گلستان برای مجلس خبرگان ثبت نام کردند؟

ایسنا/گلستان رئیس ستاد انتخابات گلستان آمار ثبت نام قطعی و نهایی داوطلبان برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را علام کرد.

سیدعلی مهاجر بعدازظهر یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ۱۰ نفر از استان گلستان برای مجلس خبرگان ثبت نام کردند که ۹ نفر از این داوطلبان اهل تشیع و یک نفر نیز از برادران اهل سنت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ تا ۲۰ آبان فرصت داشتند با مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز استان و یا ستاد انتخابات وزارت کشور درخواست و مدارک لازم را ارائه کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان ادامه داد: در این دوره، قانون گذار شرط سنی حداقل ۴۰ سال را برای داوطلبان لحاظ کرده و همچنین اصل مدرک تحصیلی سطح چهار حوزه نیز به عنوان یکی از شرایط دیگر در این قانون مورد تاکید قرار گرفته بود که در فرآیند ثبت نام مورد توجه و تاکید قرار داشت.

وی اضافه کرد: پرونده همه داوطلبان امروز (یکشنبه ۲۱ آبان) برای شورای نگهبان ارسال می‌شود و این شورا نیز فرآیند بررسی احراز صلاحیت‌ها و دیگر موارد را براساس قانون انجام خواهد داد.

مهاجر خاطرنشان کرد: انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، با پایان یافتن مهلت مقرر ثبت نام کاندیداتوری مجلس خبرگان آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری در حالی که همگان منتظر ثبت نام ایشان بودند با عدم مراجعه به فرمانداری گرگان همه را شگفت زده کرد.

باید دید آیا این اقدام ایشان دلیل خاصی داشته و به منظور جوان‌گرایی یا حمایت از گزینه ای دیگر بوده و یا اصلا شاید ایشان در حوزه انتخابیه دیگری از جمله قم یا تهران ثبت نام کرده و بعدا ثبت نام خویش را به گلستان منتقل خواهد کرد.

منتظر اعلام نظر رسمی دفتر ایشان هستیم تا ببینیم آیا سرنوشت حداقل یکی از کرسی های دوگانه خبرگان در گلستان پس از سالها دچار تغییر می شود یا خیر؟ 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha