• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402082215703
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان:

مهاجرت پرندگان احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را افزایش می‌دهد

مهاجرت پرندگان احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را افزایش می‌دهد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان گفت: شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان از مناطق شمال به عرض‌های جنوبی برای گذراندن زمستان، می‌تواند احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را افزایش دهد از این‌رو سه میلیون قطعه طیور علیه این بیماری مایه‌کوبی شدند.

عباس شاه میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و مقابله با بروز این بیماری، نیازمند تشکیل تیم‌های واکنش سریع، اطلاع رسانی به جمعیت هدف، پایش و مراقبت و اجرای گشت مشترک با محیط زیست است.

وی افزود: رعایت ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی مهم‌ترین اقدام‌های پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و سلامت جامعه محدود به چند دستگاه خاص نیست و باید همکاری و هم‌افزایی لازم بین همه دستگاه‌های اجرایی و جامعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان، تصریح کرد: بروز این بیماری خطرناک، تهدیدات اقتصادی و جانی را به همراه دارد و گزارشی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور صنعتی و بومی شهرستان کاشان مشاهده نشده است اما جلوگیری از هرگونه حادثه و رفتار مخاطره‌آمیز باید با تدبیر، برنامه‌ریزی مناسب و همکاری مستمر انجام شود.

شاه میرزایی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی مناسب برای پیشگیری از این بیماری ضروری است و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تلفات در پرندگان وحشی و یا تلفات نامتعارف در طیور صنعتی و خانگی، در اولین زمان ممکن، به اداره دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

 ستاد مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شهرستان کاشان با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، مدیریت جهاد کشاورزی، محیط زیست، بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha