• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402082215784
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

«شیرینی‌های دروغ » روایتی از رویا فروشی به آرزومندان

«شیرینی‌های دروغ » روایتی از رویا فروشی به آرزومندان

ایسنا/اصفهان کارگردان نمایش «شیرینی‌های دروغ» گفت: نمایش تئاتر خیابانی شیرینی‌های دروغ روایتی پرمغز از دروغ‌ها و رؤیافروشی به آرزومندان است.

سامان هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیم تئاتر اردستان امسال برای اولین بار در سی و پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی استان اصفهان با نمایش شیرینی‌های دروغ شرکت کرد و توانست رتبه‌های برتر چند بخش را کسب کند.

وی افزود: نمایش تئاتر خیابانی شیرینی‌های دروغ همان‌گونه که از اسم آن پیداست روایتی پرمغز از دروغ‌ها و رؤیا فروشی به آرزومندان است که در گذشته و اکنون برای ثروتمند شدن به آدم‌ها گفته می‌شد. به عنوان مثال در گذشته می‌گفتند فلان دعا را بخوان تا ثروتمند شوی یا امروزه فلان فرمول را رعایت کن تا پولدار شوی.

نویسنده و کارگردان نمایش شیرینی‌های دروغ گفت: ما در این نمایش تلاش کردیم که این خیال‌پردازی‌ها را به‌گونه‌ای نقد کنیم و برای مخاطب بگوییم که آن چیزی که انسان را ثروتمند نشان می‌دهد پول نیست بلکه تلاش و کوشش می‌تواند حال انسان‌ها را خوب کند.

هاشمی با بیان اینکه صداقت، سادگی و بی‌شیله پیله بودن بازیگران در اجرای این نمایش باعث شد، تلاش ما بهتر دیده شود، تصریح کرد: همچنین استفاده از لباس‌های محلی و شعرهایی با گویش محلی اردستان در بخش‌هایی از نمایش شیرینی‌های دروغ باعث شده بود نمایش را به نوعی جذاب‌تر کند.

وی هدف از اجرای این نمایش را نشان دادن دروغ‌های شیرینی عنوان کرد که با عناوین مختلف، انسان را در خیال و رؤیای خود ثروتمند نشان می‌دهد. نمایش شیرینی‌های دروغ در سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان هشت جایزه بخش‌های مختلف جشنواره را کسب کرد.

روایتی از رؤیا فروشی به آرزومندان «شیرینی‌های دروغ»

زیرساخت‌های معنوی و فرهنگی تئاتر در اردستان ضعیف است

نویسنده و کارگردان نمایش شیرینی‌های دروغ، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم بچه‌هایی که در شهرهای کوچک مثل اردستان کارهای هنری و مخصوصاً تئاتر می‌کنند به دلیل آنکه هنوز در جو مشکلات و حاشیه‌های شهرهای بزرگ‌تر قرار نگرفتند بهتر می‌توانند بازی کنند و این موضوع کار هنری آنها را بهتر به مخاطب انتقال می‌دهد.

هاشمی با بیان اینکه تئاتر هنوز آن‌گونه که باید نتوانسته مخاطبان خود را جذب کند و مورد استقبال مردم و مسئولان قرار بگیرد، گفت: در شهرستان اردستان زیرساخت‌های معنوی و فرهنگی تئاتر یا وجود ندارد و یا بسیار ضعیف و فقیر است. تئاتر از طرف مردم و مسئولان نیاز به حمایت بیشتر دارد تا باعث دلگرمی بچه‌هایی باشد که در این حوزه کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نمایش «شیرینی‌های دروغ» در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اجرا شد و توانست جایزه بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، جایزه اول کارگردانی، جایزه ویژه طرح و ایده لباس و جایزه طراحی صحنه جشنواره را کسب کند و به جشنواره تئاتر فجر راه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha