• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082215824
  • خبرنگار : 71496

تصاویر ماهواره‌ای داده‌هایی از استقرار و عملیات‌های رژیم اشغالگر در غزه را افشا کردند

تصاویر ماهواره‌ای داده‌هایی از استقرار و عملیات‌های رژیم اشغالگر در غزه را افشا کردند

تیم تحقیقاتی منبع باز در «آژانس سند» شبکه الجزیره توانست تصاویر ماهواره‌ای را که تعداد خودروهای ارتش اشغالگر، مکان‌های استقرار آن و خطوط پیشروی را نشان می‌داد تجزیه و تحلیل کند تا به مختصات دقیق عملیات نظامی زمینی در داخل غزه دست یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، این تیم برای تحلیل دقیق خود و استخراج اطلاعات با برخی برنامه‌های ویژه، به تصاویر ماهواره‌ای بسیار باکیفیت از تاریخ یکم تا دهم نوامبر تکیه کرد.

تیم یاد شده به دلیل استانداردهایی که شرکت‌های ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای مربوط به جنگ اشغالگران علیه غزه اعمال می‌کنند، نتوانست تصاویر مورد استفاده در این تحلیل را منتشر کند.

در ادامه به مهمترین داده‌های به دست آمده از تصاویر یاد شده اشاره می‌شود:

تعداد کل خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ هشتم نوامبر ۲۹۵ دستگاه بوده که از سوم همین ماه که ۳۸۳ دستگاه بود، ۸۸ دستگاه کمتر شده و همانطور که می‌دانیم ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد که در محور بیت لاهیا و بیت حانون، ۱۳۶ دستگاه خودروی زرهی به شکل کامل منهدم شده و یا به صورت جزئی آسیب دیدند.

به گفته سرلشکر فایز الدویری، کارشناس نظامی، این بدان معناست که این تانکها از رده خارج شده‌اند زیرا با توجه به ادامه نبردها حذف این تانک‌ها از میدان نبرد منطقی نیست.

الدویری افزود: تفاوت تعداد خودروها بین سه تا هشت نوامبر مطابق با اعدادی است که ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام درباره تلفات اشغالگران و خودروهایی که به طور کامل یا جزئی منهدم شده‌اند، اعلام کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه تانک مرکاوا بین ۹ تا ۱۰ پرسنل را حمل می‌کند و همچنین ناو زرهی تایگر با ۱۱ پرسنل و بولدوزر با دو نفر سرنشین توضیح داد که سه نوع خودروی نظامی رژیم صهیونیستی به داخل غزه نفوذ کرده‌اند و به این معنی که میانگین افراد نفوذ کرده پنج تن تخمین زده می‌شود که در هر خودروی نظامی هدف‌ قرار گرفته‌اند.

هشتم نوامبر آخرین نقطه‌ای که رژیم اشغالگر به آن دسترسی داشت، در محور بیت لاهیا (نزدیک به مسجد شهدای الشاطئ) با خیابان المشتل واقع در شمال غرب نوار غزه بود.

نیروهای اشغالگر مدارس را به پایگاه‌های خود تبدیل کردند و هفت مدرسه که خودروهای زرهی ارتش اشغالگر در آنها وجود داشتند، مشخص شد که عبارت هستند از مدارس ابتدایی پسرانه ابن سینا و خالد العلمی و نیز مدارس سامی العلمی، العوده، صرفند، الزهاوی و اسدود.

اشغالگران در هر مدرسه به طور  میانگین ۱۰ تا ۱۵ خودروی زرهی را مستقر کردند.

تصاویر ماهواره‌ای مربوط به تاریخ ششم نوامبر وجود شش پهپاد جاسوسی مدل هرون و نیز یک پهپاد دیگر که مدل آن ناشناخته بوده و طول باله‌های آن به ۱۱ متر می‌رسد، در مناطق مختلف واقع در محور شمالی را نشان داد.

ارتش اشغالگر عامدانه تمامی خودروهای زرهی را در کنار یکدیگر در منطقه‌ای محصور به موانع شنی قرار داد.

همزمان با بمباران شدید ۳۸ روز اخیر نوار غزه که بیش از ۱۱ هزار شهید و ده‌ها هزار زخمی و نیز ویرانی‌های گسترده در محله‌های مسکونی، زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها برجای گذاشته، ارتش اشغالگر به تلاش‌های خود برای نفوذ در نوار غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha