• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402082215877
  • خبرنگار : 71604

هشتاد و چهارمین پرتاب «اسپیس‌ایکس» ۲ ماهواره ارتباطی را به مدار زمین برد

هشتاد و چهارمین پرتاب «اسپیس‌ایکس» ۲ ماهواره ارتباطی را به مدار زمین برد

دو ماهواره ارتباطی شرکت «اسپیس‌ایکس» در هشتاد و چهارمین پرتاب سال ۲۰۲۳ شرکت «اسپیس‌ایکس» به مدار زمین رفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) ماموریت «SES O۳b mPOWER» را روز یکشنبه ۱۲ نوامبر پرتاب کرد و دو ماهواره ارتباطی را در مدار میانی زمین قرار داد.

موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) که این ماهواره‌ها را حمل می‌کرد، ساعت ۴:۰۸ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» در فلوریدا بلند شد.

اولین مرحله فالکون ۹ به زمین بازگشت و حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن، به صورت عمودی روی «سکوی فرود شناور بدون سرنشین» اسپیس‌ایکس فرود آمد که در نزدیکی اقیانوس اطلس منتظر بود. براساس استاندارد پروازهای فالکون ۹، مرحله بالایی موشک بازیابی نخواهد شد.

هشتاد و چهارمین پرتاب «اسپیس‌ایکس» ۲ ماهواره ارتباطی را به مدار زمین برد

مرحله بالایی موشک دو ساعت پس از پرتاب، اولین ماهواره از دو ماهواره را در مدار میانی زمین در حدود ۸۰۰۰ کیلومتر بالاتر از سیاره ما مستقر کرد. هفت دقیقه بعد نیز ماهواره دوم مستقر شد.

دو ماهواره ساخت شرکت «بوئینگ»(Boeing) که در این پرواز بودند، شبکه ماهواره‌های ارتباطی O۳b را گسترش خواهند داد که توسط شرکت مخابراتی «اس‌ای‌اس اس.آ.»( SES S.A) واقع در لوکزامبورگ اداره می‌شود. پس از تکمیل شدن شبکه‌ای از شش ماهواره، انتظار می‌رود که این شبکه از اواخر سال ۲۰۲۳ اتصال پرسرعت را برای مشتریان گوناگون در صنایع دولتی و خصوصی فراهم کند.

تقویت‌کننده فالکون ۹ این پرواز، در هشت ماموریت پیشین نیز پرواز کرده است که پنج مورد از آنها به ساخت شبکه ماهواره‌ای «استارلینک»(Starlink) شرکت اسپیس‌ایکس متشکل از ماهواره‌های اینترنت پهن‌باند اختصاص داشت. شبکه استارلینک در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ ماهواره عملیاتی را در خود جای داده است.

ماموریت SES O۳b mPOWER هشتاد و چهارمین پرتاب اسپیس‌ایکس در سال را رقم زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha