• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402082215920
  • خبرنگار : 50035

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

ما در نظام خانواده و دفاع از حقوق زن طلبکاریم، بدهکار نیستیم!

ما در نظام خانواده و دفاع از حقوق زن طلبکاریم، بدهکار نیستیم!

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: ما در نظام خانواده و دفاع از حقوق زن طلبکاریم، بدهکار نیستیم و باید از موضع قدرت با دنیا صحبت کنیم. این ما بودیم که تعریف دقیقی از نظام خانواده و حقوق زن ارائه دادیم، جایگاهی که اسلام، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از آن در بحث حقوق زنان و خانواده دفاع می‌کند، بسیار رفیع بوده و جایگاهی است که خود زنان باید از آن دفاع کنند، در حقیقت مهمترین مدافع این جایگاه، خود زنان باید باشند و هستند.

دکتر حسین رضوان دوشنبه ۲۲ آبان در نخستین نشست بین‌المللی زنان ایرانی، معماران تمدن‌ساز در نهضت ترجمه(جهاد تبیین در الگوی سوم) با حضور فرهیختگانی از  ۱۵ کشور جهان به میزانی استان همدان، با اشاره به اینکه زنان و کودکان در غزه به فجیع‌ترین وضع تحت فشار و قتل عام قرار دارند، اظهار کرد: به نظرم وقایع اخیر دو عبارت دموکراسی و حقوق بشر را معنا می‌کند. سال گذشته کشور ما را به بدترین وجه به نقض حقوق زنان متهم می‌کردند و امروز بعد از گذشت یک سال معنای نقض حقوق زنان و کودکان را به واضح‌ترین وجه به نمایش گذاشتند.

وی افزود: ما در بحث حقوق زنان و نظام خانواده، باید به این موضوع توجه داشته باشیم که نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در هر حوزه‌ای با نظام لیبرال دموکراسی غربی بخواهد کنار هم قرار گیرد و مماشات کند، در چند حوزه نمی‌تواند و علت آن است که ریشه تفکر لیبرالیسم و ریشه تفکر اسلامی و نگاه به انسان در این دو حوزه کاملاً متفاوت است و این حوزه‌ها از نگاه و بنیان تفکر اسلامی و تفکر لیبرال دموکراسی منشأ می‌گیرند و آن نگاه به انسان است.

رضوان با اشاره به اینکه در تفکر لیبرال، بنیان اومانیسم(انسان‌گرایی) بوده اما تفکر اسلامی براساس توحید بنا گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: امکان ندارد نظام خانواده را در اسلام با غرب معادل قرار دهیم چراکه تعریف خانواده در آن چیزی نیست که جهان غرب می‌گوید؛ جمهوری اسلامی اگر طی این ۴۰ سال گذشته هیچ کاری نمی‌کرد و اتفاقی رقم نمی‌زد، گرچه اتفاقات عظیمی رقم خورده است و در حوزه‌های مختلف افتخارات بسیار برجسته‌ای کسب کرده، تنها از کیان خانواده و تعریف خانواده در جامعه و تفکر اسلامی دفاع می‌کرد که انجام داده، کارنامه بسیار پرافتخاری داشت به طوریکه دفاع از تفکر خانواده به معنای اسلامی آنقدر عظمت دارد که مدال افتخار نظام اسلامی ما باشد.

وی تصریح کرد: باید به تعریف زن در جامعه خود و جهان لیبرال توجه کنیم که آنها چه تعریفی دارند و ما چه تعریفی داریم، ما در نظام خانواده و در دفاع از حقوق زن طلبکاریم، بدهکار نیستیم و باید از موضع قدرت با دنیا صحبت کنیم. این ما بودیم که تعریف دقیقی از نظام خانواده و حقوق زن ارائه دادیم، جایگاهی که اسلام، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از آن در بحث حقوق زنان و خانواده دفاع می‌کند، بسیار رفیع بوده و جایگاهی است که خود زنان باید از آن دفاع کنند، در حقیقت مهمترین مدافع این جایگاه، خود زنان باید باشند و هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا یادآور شد: شاید بعضی چیزها کمتر گفته می‌شود و آن این است که بیشترین گروهی که در جهان غرب به اسلام روی می‌آورند و تغییر مذهب می‌دهند زنان هستند و بیشترین علت آن، حجاب و نفقه است، زن در اسلام آنقدر عظمت دارد که به عنوان موجود قابل احترام، با احترام به او نگاه می‌شود و مرد موظف است از او نگهداری و مراقبت کند و برخی وظایف را نسبت به او انجام دهد اما در جهان غرب چنین چیزی وجود ندارد و زن به عنوان موجودی است که در سایه مرد قرار می‌گیرد چه در خانواده و چه در اجتماع و فردگرایی مطلق و بی‌مسئولیتی مطلق در مورد آقایان و یک مشقت و گرفتاری چند جانبه در بخش زنان وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha