• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082215984
  • خبرنگار : 71145

روز پرتنش در جبهه شمال/ حملات موشکی مقاومت لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

روز پرتنش در جبهه شمال/ حملات موشکی مقاومت لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد چندین پایگاه و نیروهای رژیم صهیونیستی را با تعداد زیادی موشک هدف قرار داده‌است.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در غزه و در تایید مقاومت شجاع و شریف آن مبارزان ما در ساعت ۱۰:۳۶ دقیقه صبح امروز،‌ دوشنبه نیروهای پیاده نظام صهیونیست را در پایگاه الضهیره با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند و این حملات مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد، پایگاه المرج اسرائیل در مقابل شهرک مرکبا در جنوب را هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان در ادامه بیان کرد: در حمایت از مردم غزه و مقاومت آن مبارزان این گروه مقاومت ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز نیروهای صهیونیست در نزدیکی مقر برانیت را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند که تعدادی کشته و مجروح در میان آنها به جای گذاشت.

حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که «در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه‌شان» با سلاح‌های مناسب، پایگاه راهب اسرائیلی را هدف قرار داده و به آنجا ضربه‌های مستقیم وارد کرده‌است.

همچنین خبرنگار المیادین گزارش داد، بلند شدن دود سفید از داخل مقر نظامی البیاض بلیدا دال بر آن است که هدف قرار گرفته‌است.

روز پرتنش در جبهه شمال/ حملات موشکی مقاومت لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در پی شلیک موشک‌هایی ‌از لبنان و به صدا درآمدن آژیرهای خطر در الجلیل غربی گزارش دادند: سه گلوله از سمت لبنان به «گرانوت هاگل» شلیک شد.

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، ۱۸ گلوله از اراضی لبنان به سمت منطقه عرب العمراشه در الجلیل علیا شلیک شد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند، از شهرک‌نشینان الجلیل، المالکیه، یفتاح، یارون، برعام، ساسا، آویویم و نتوعا خواسته شد در پناهگاه‌ها بمانند، همچنین تمام مسیرها در تل رمیم و المناره بسته شده‌است.

به گزارش رسانه‌های مذکور، موشک‌های ضدتانک به شهرک نتوعا در الجلیل شلیک شده و ارتش اشغالگر درصدد پاسخ‌گویی برآمد.

رسانه‌های عبری تصاویری از هدفی شعله ور بعد از شلیک موشک‌های ضد تانک حزب‌الله لبنان به سمت الجلیل غربی منتشر کردند.

خبرنگار المنار نیز گفت، توپخانه رژیم صهیونیستی تپه شواط در جنوب عیتا الشعب، رامیه و حومه شهر الجبین و شهرک شیحین در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، در این موج از درگیری چندین موشک ضد تانک در شمال شلیک شد و دو صهیونیست در شهرک نتوعا در اثر شلیک موشک‌های ضد تانک از لبنان زخمی شدند.

این رسانه‌ها اعلام کردند، امروز روز پرتنش در جبهه شمال است.

این در حالی است که صدای آژیرهای هشدار در شهرک‌های الجلیل از ترس نفوذ یک پهپاد شنیده شد. گفته شده پهپادهایی از سمت لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند اما سخنگوی ارتش اشغالگر مدعی شد آژیرهای هشدار به اشتباه به صدا درآمدند و هیچ پهپادی به آسمان فلسطین اشغالی نفوذ نکرده‌است.

همچنین آژیرهای خطر در صفد، عکا، منطقه الکرایوت در شمال حیفا به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری: ۲۲ شهرک نشین و سرباز بر اثر شلیک گلوله‌های ضد زره و خمپاره در شمال زخمی شدند

این تحولات در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گزارش دادند که یکشنبه ۲۲ شهرک نشین و سرباز بر اثر اصابت گلوله‌های ضد تانک و خمپاره به دو هدف در شمال زخمی شدند.

روزنامه عبری هاآرتص نوشت: در شهرک «دوو» در جلیل علیا، ۱۵ شهرک نشین بر اثر اصابت موشک ضد تانک مجروح شدند که یکی از آنها حالش وخیم و دیگری جراحت شدیدی برداشت. این روزنامه افزود: در یک هدف گیری در شهرک المناره، هفت سرباز بر اثر اصابت خمپاره مجروح شدند.

رسانه‌های عبری خاطرنشان کردند که ارتش اشغالگر پس از مهم‌ترین روز در مرزهای شمالی از زمان آغاز جنگ غزه، با بمباران عکا و الکرایوت به عنوان بخشی از مجموعه‌ای از حوادث که منجر به تلفات جانی در صفوف شهرک نشینان و سربازان صهیونیست شد، در شمال به حالت آماده باش درآمده‌است.

همزمان خبرنگار کانال «کان» در شمال با بیان اینکه «تخلیه مجروحان در «دوو» ساعت‌ها ادامه داشت»، گفت: «وضعیت بسیار خطرناک است و این فشار بر ارتش اسرائیل را افزایش می‌دهد و ناامیدی را در میان شهرک نشینان در منطقه مرزی و در میان خود پرسنل ذخیره ارتش افزایش می‌دهد.»

وی افزود: قرار گرفتن در این شرایط برای آنها آسان نیست، هفته‌ها است که در این شرایط هستند و آسان نیست.

رسانه‌های عبری نوشتند: دیروز مشخص شد حزب‌الله است که در مرز شمالی تصمیم می‌گیرد چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha