• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402082216087
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل جدید اوقاف استان سمنان تاکید کرد

راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی متعارف در جوار بقاع متبرکه استان سمنان

راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی متعارف در جوار بقاع متبرکه استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان بر ضرورت شکل گیری و راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی متعارف در جوار بقاع متبرکه استان سمنان تاکید کرد و با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ وقف گفت: وقف بازوی اقتصادی دین مبین اسلام و پشتوانه خوبی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده ۲۲ آبان در بازدید از معاونت بهره وری موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: وقف بازوی اقتصادی دین است و باید تلاش کنیم با بررسی موقوفات موجود، موقعیت‌های سرمایه گذاری در سطح استان را شناسایی کنیم.

وی افزود: سرمایه گذاری همراه با مطالعات دقیق بروی موقوفات تاثیر بسزایی بر افزایش بهره وری موقوفات خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: به منظور دستیابی به بهره وری بیشتر در موقوفات باید جدای از اولویت دهی به تکمیل پروژه های در دست اقدام، پروژه های جدیدی در این بخش نیز تعریف شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه این استان عنوان کرد: در بقاع متبرکه نیز باید فعالیت های توسعه بقاع متبرکه بر اساس طرح جامع تهیه شده پیش برود. 

وی تاکید کرد: توسعه اقتصادی یکی از نیازهای اساسی جهت تامین منابع مالی مورد نیاز جهت پیشبرد برنامه های فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه است و بدین منظور لازم است در کنار بقاع متبرکه فعالیت های اقتصادی متعارف راه اندازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده خاطرنشان کرد: با عنایت به ماهیت مذهبی امامزادگان و توسعه فعالیت های اجتماعی امامزادگان در سنوات اخیر، این قبیل فعالیت ها بیشتر از اینکه جنبه درآمدزایی برای بقعه متبرکه را داشته باشد، به دنبال اشتغالزایی و درآمدزایی برای شاغلین در این حوزه است.

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: وقف از مردم، برای مردم و انفاقی بی منت است که واقفین خیر اندیش در دوران خود با تیزبینی و بر اساس نیازهای روز جامعه پیرامون خود، بخشی از اموال خود را در راستای رفع این نیازها وقف کرده اند و ما باید تلاش کنیم این رویه ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده تاکید کرد: امنای موقوفات علاوه بر کمک به ادارات در مدیریت بهتر موقوفات، می‌توانند در زمینه ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیاز روز جامعه، تعریف پروژه های عمرانی در موقوفات مستعد سرمایه گذاری، افزایش درآمد و دفاع از حق و حقوق موقوفات نیز در کنار ادارات اوقاف شهرستان تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی گفت: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر توسط امنای منصوب شده در سطح استان و بر اساس ارزیابی هایی که طی این مدت از عملکرد امنا صورت گرفته، یک بازبینی کلی طی یک ماه گذشته بر ساختار کلی امنای استان شامل بلوک بندی و چینش امنا صورت گرفته و بلوک بندی جدید و افراد جدیدی برای این بلوک‌ها به منظور اخذ مجوز پیشنهاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: پس از اخذ تاییدیه بلوک بندی جدید و اخذ مجوز صدور احکام امنای پیشنهادی بعد از سیر مراحل قانونی از حوزه مربوطه در سازمان، احکام امنا صادر شده و برنامه عملیاتی ویژه هر بلوک براساس دستورالعمل‌های صادره نیز تهیه و به هیئت امنای آن بلوک ابلاغ و تا حصول نتیجه نظارت خواهد شد. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha