• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402082216133
  • خبرنگار : 30165

آموزش عالی باکیفیت، بستر تحقق «مرجعیت علمی» است

آموزش عالی باکیفیت، بستر تحقق «مرجعیت علمی» است
عکس تزئینی است

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در مورد نقش کیفیت آموزش عالی در مرجعیت علمی گفت: آموزش عالی باکیفیت، بستر مناسب تحقق مرجعیت علمی است و بدون آموزش عالی باکیفیت مرجعیت علمی به خوبی محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی باقر طاهری‌نیا در چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی نخستین همایش ملی مرجعیت علمی که امروز با عنوان «کیفیت آموزش عالی و نقش آن در مرجعیت علمی» در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد، با بیان این‌که یکی از وجوه شخصیتی رهبر انقلاب، شخصیت علمی، دینی و نو اندیش ایشان است؛ گفت: رهبری از ابتدای دهه ۸۰ که بحث نهضت نرم‌افزاری را مطرح کردند، در بیانات خود به موضوع مرجعیت علمی اشاره کردند و در سال ۸۷ به صراحت فرمودند که هدف ما باید مرجعیت علمی در دنیا باشد. این موضوع باب جدیدی را در کنار تمدن‌سازی ایجاد کرد.

وی در مورد نسبت آموزش عالی با مرجعیت علمی، توضیح داد: دانشگاه به عنوان نهاد علم، زیست‌بوم تحقق مرجعیت علمی است و اگر دنبال نقطه کانونی مرجعیت علمی باشیم، نهال مرجعیت علمی در داخل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها شکل می‌گیرد، ولی مرجعیت علمی به دانشگاه محصور نمی‌شود.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی خاطر نشان کرد: عضو هیات علمی کنش‌گر اصلی مرجعیت علمی است و ضلع دیگر مرجعیت علمی، دانشجوی دانشگاه و پژوهشگاه به خصوص دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: آموزش عالی باکیفیت، بستر مناسب تحقق مرجعیت علمی است و بدون داشتن آموزش عالی باکیفیت مرجعیت علمی به خوبی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha