• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402082216231
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل در اولین همایش مهندسان برق استان اردبیل:

نورپردازی نماهای بیرونی ساختمانها سلیقه ای نباشد

نورپردازی نماهای بیرونی ساختمانها سلیقه ای نباشد

ایسنا/اردبیل رئیس شورای شهر اردبیل در اولین همایش مهندسان برق استان با بیان اینکه در اردبیل نورپردازی نماهای بیرونی ساختمانها سلیقه ای نباشد، گفت: اجرای بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ در اردبیل بعنوان شهر پیشرو ضروری است.

میرمحمد سید هاشمی ۲۲ آبان در اولین همایش مهندسان برق استان اردبیل که با هدف برگزاری کارگاه آموزشی بازرسی، تست، تحویل تأسیسات الکتریکی در ساختمانها با همکاری نظام مهندسی ساختمان استان و آموزشگاه آترو در محل سالن همایش مرکز فرهنگی و حوزه دفاع مقدس برگزار شد، تصریح کرد: نورپردازی نماهای بیرونی ساختمانها هنری مبتنی بر دانش مهندسی برق است و این هنر در سطح شهر نباید سلیقه ای بلکه باید بر اساس یک ضوابط خاص باشد که این امر بر عهده مهندسان برق است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نورپردازی نماهای بیرونی ساختمانها در سطح شهر اردبیل نسبت به تعداد جمعیت و ساختمان‌های موجود وضعیت مناسبی دارد، افزود: مرور زمان با توجه به اینکه این نورپردازی نماها، سلیقه‌ای و بر حسب طرح های ذهنی است، لذا در آینده با مشکلات بصری و غیره مواجه خواهیم شد چرا که نما و منظر شهری برای عده‌ای خاص نیست بلکه برای عموم مردم است و این امر را مهندسان باید مدیریت کنند.
رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: از آنجایی که همواره فعالیت حوزه نظام مهندسی بسیار گسترده است، مجموعه مدیریت شهری از همکاری  و تعامل مهندسان در توسعه شهری استقبال میکند.
سیدهاشمی برگزاری این دوره‌ها توسط شرکت های مهندسی را نشان از ارتقا کیفیت ساخت و ساز دانست و تصریح کرد: در عین حال مهندسان هر چقدر در ارتقاء کیفیت ساختمان نقش زیادی داشته باشد شأن و جایگاه مهندسی نیز افزایش می یابد، چرا که ارتقاء منزلت و عزت جایگاه مهندسی در گرو ارایه خدمت به شهروندان و رضایت مردم است.
رئیس سابق نظام مهندسی استان به لزوم اجرای طرح بیمه تضمین کیفیت ساختمان در شهر اردبیل تأکید کرد و گفت: این طرح زمانی کاربرد دارد که چنانچه مشکلی در ساختمان ها ایجاد شود مردم با استفاده از بیمه کیفیت مشکل ساختمان را حل کنند تا به سوی شکایت و دادگاه نروند.
وی در پایان با درخواست از مسئولان مربوطه کشوری برای اجرای طرح و بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ها در اردبیل به عنوان شهر پیشرو، گفت: اردبیل با توجه به ظرفیتی که دارد و می‌تواند بعنوان پایلوت قرار گیرد و بعد از نتیجه بخشی موثر این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha