• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402082216263
  • منبع : نمایندگی مازندران

درخواست مداخله جدی و فوری از مسئولان برای مدیریت پسماندهای عفونی غرب مازندران

درخواست مداخله جدی و فوری از مسئولان برای مدیریت پسماندهای عفونی غرب مازندران
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از مسئولان مداخله جدی و فوری مدیریت پسماندهای عفونی غرب استان و حذف بستر تهدید علیه سلامت عمومی را از مسئولان مازندرانی درخواست دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیمین بابایی با اشاره به موضوع دفع پسماندهای عفونی بیمارستانی در منطقه غرب مازندران، اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته بخشی از سایت امحاء پسماندهای عفونی شرکت سلامت گستر تنکابن که یکی از سه شرکت دارای مجوز جهت امحاء پسماندهای عفونی در سطح استان واقع در منطقه پرده سر شهرستان تنکابن است توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شده و خسارات قابل ملاحظه‌ای به بار آورد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: پس از چند هفته از این حادثه و به‌دنبال احیای مجدد سایت مذکور، تعدادی از ساکنین در منطقه با حضور در محل منتهی به سایت و بعضا با اعمال خشونت مانع انتقال پسماندهای عفونی تولیدی در منطقه به سایت مذبور شدند.

دکتر بابایی تصریح کرد: در همین خصوص فرمانداری شهرستان تنکابن جلسه‌ای با هدف رفع مناقشات و مشکلات حادث شده برگزار کرد و تصمیم بر این شد تا فعالیت شرکت سلامت گستر تنکابن را به حیطه شهرستان مذکور محدود نماید. هم چنین شرکت صرفا به مدت ۲ ماه پسماندهای عفونی شهرستان‌های عباس آباد و رامسر را جمع آوری کند.

درخواست مداخله جدی و فوری از مسئولان برای مدیریت پسماندهای عفونی غرب مازندران

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار نگرانی از این که مصوبات شورای مذکور بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان مرجع صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های فعال در عرصه مدیریت پسماندهای عفونی اتخاذ شده و این تصمیمات به جهت تبعات اجتماعی ایجاد شده، منجر به تلمبار شدن پسماندهای عفونی در شهرستان‌های نوشهر و چالوس گشته و زمینه به خطر افتادن سلامت آحاد مردم را فراهم آورده است، تصریح کرد: احساس ناامنی شدید توسط عوامل شرکت سلامت گستر تنکابن جهت فعالیت در سایت و همچنین مبهم بودن تکلیف پسماندهای عفونی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و شهرستان‌های عباس آباد و رامسر موجب شکل‌گیری بستر بروز تهدید علیه سلامت عمومی جامعه شده است.

وی با بیان این‌که به نظر می‎آید فرمانداری شهرستان تنکابن در حال حاضر همکاری بسیار خوبی جهت حل معضل حاد رخ داده شده دارد، تاکید کرد: این موضوع تنها با مداخله فوری همه دستگاه‎های مسئول حل خواهد شد و در صورت عدم تصمیم گیری فوری زمینه شکل گیری تهدید سلامت عمومی مرتفع نمی‎شود و وارد شدن آسیب جدی بر سلامتی آحاد مردم منطقه به دنبال تهدیدات ذکر شده بسیار محتمل خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توصیه کرد؛ به منظور صیانت از سلامت مردم منطقه غرب استان مازندران، مسئولین ذی‎ربط با قید فوریت اقدام به افزایش محدوده فعالیت شرکت سلامت گستر تنکابن با رعایت کامل مسائل بهداشتی و زیست محیطی و هم‌چنین حمایت جدی تامینی از روند انتقال پسماندهای عفونی به سایت "پرده سر" جهت بی‌خطرسازی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha