• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082216378
  • منبع : بازار

بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست؟

بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست؟

بوشهر یکی از زیباترین شبه جزیره‌های کشور است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. این شهر سالانه از مهمان‌های زیادی پذیرایی می‌کند و این روزها، به یک قطب گردشگری مهم در ایران تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فلای تودی، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی بوشهر آشنا کرده و آدرس هر یک از آن‌ها را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین قرار است به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا در بوشهر اقامتگاهی برای رزرو کردن وجود دارد؟ آیا می‌توان از طریق فلای تودی در هتل‌های بوشهر سکونت پیدا کرد؟ با ما همراه باشید و با یکی از بهترین روش های خرید بلیط هواپیما بوشهر آشنا شوید.

بوشهر چند جاذبه گردشگری دارد؟

اگر بخواهیم تمام جاذبه‌های گردشگری بوشهر را مورد بررسی قرار دهیم، باید اشاره‌ای به هشت منطقه جذاب به نام‌های آب انبار قوام، گنبد نمکی جاشک، بازار قدیم، مسجد بردستان، موزه مردم شناسی، خانه موزه رئیسعلی دلواری، موزه تجارت دریایی و موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس داشته باشیم که در ادامه هریک از موارد گفته‌شده را همراه با آدرس آن‌ها معرفی خواهیم کرد.

معرفی آب انبار قوام و بررسی دلیل شهرت آن در بوشهر

قدمت آب انار به سال ۱۲۲۶ برمی‌گردد. در این زمان علی اکبر قوام الملک شیرازی، با هدف تامین آب آشامیدنی مردم بوشهر، این مکان را در نزدیکی خلیج فارس بنا کرد.

آب انار اکنون به یک رستوران سنتی با غذاهای متنوع و باکیفیت تحت عنوان همین نام تبدیل شده و به‌دلیل سبک معماری بناهای محلی و سنگ‌های رسوبی، شهرت زیادی در بین مردم بوشهر و مسافران دارد.

برای رفتن به آب انار بوشهر باید ابتدا به خیابان ساحلی بروید. در آن‌جا پارک پرندگان وجود دارد که آب انار قوام بوشهر در نزدیکی آن قرار گرفته است.

گنبد نمکی جاشک کجاست؟

گنبد جاشک یکی از زیباترین کوه‌های نمکی خاورمیانه است که در ۱۴۵ کیلومتری بوشهر قرار دارد. با مراجعه به این گنبد، شاهد آبشارهای نمکی، غارهای نمکی، یخچال‌های نمکی و کانی‌ها و بلورهای نمکی خواهید بود.

باید اضافه کنیم که به‌دلیل وجود زیبایی‌های گنبد جاشک است که خیلی از افراد، پیشنهاد می‌دهند تا به بوشهر سفر کنید. پس درصورتی‌که تصمیم قطعی برای انجام این کار گرفته‌اید، می‌توانید از طریق خدمات فلای تودی اقدام کنید.

بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست؟

بازار قدیم بوشهر کجاست و در آن‌جا چه محصولاتی به فروش می‌رسد؟

امکان ندارد که به بوشهر یا هر شهر دیگری سفر کنید و سری به بازارهای قدیمی و سنتی آن شهر نزنید. زیرا بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ هر شهر، در بازارهای آن نهفته است.

بازار قدیم بوشهر در زمان قاجار ساخته شده و معماری‌های آن، مربوط به همان زمان است. پس درصورتی‌که حین سفر تصمیم به خرید سوغاتی و صنایع دستی بوشهر گرفتید، می‌توانید به این بازار زیبا مراجعه کنید.

مسجد بردستان بوشهر کجاست و چرا چنین نامی دارد؟

بردستان مسجدی است که در منطقه‌ای با همین نام بنا شده و تاریخ آن به ۱۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد. در واقع این مسجد در اوایل پیدایش اسلام در ایران بنا شده و معماری آن، بر پایه هنرهای ایرانی و اسلامی قرار دارد. این مسجد یکی از جاذبه‌های گردشگری بوشهر محسوب می‌شود، زیرا ساختمان و بنای آن، به‌حدی زیبایی، قدمت و استقامت دارد که چشم هر مسافری را به خود خیره می‌کند.

موزه مردم شناسی؛ یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بوشهر

خیلی از افراد، زمانی که از طریق پلتفرم‌هایی مثل فلای تودی، اقدام به خرید بلیط هواپیما یا اتوبوس می‌کنند، بعد از رسیدن به بوشهر، بازدید از موزه مردم شناسی را جدی نمی‌گیرند.

اما به این دسته از افراد باید بگوییم که موزه مذکور، بخشی از فرهنگ و آداب‌ورسوم جنوب کشور را به نمایش می‌گذارد و به‌عنوان مسافر، اگر با این مباحث آشنا نشوید، سفرتان اثربخشی خاصی نخواهد داشت.

در واقع، مسافران با هدف شناخت فرهنگ و آداب یک منطقه است که تصمیم به سفر می‌گیرند. پس در میان جاذبه‌های گردشگری مختلف بوشهر، فراموش نکنید که سری هم به موزه مردم شناسی این شهر بزنید.

همه چیز درباره خانه موزه رئیسعلی دلواری

یکی دیگر از دلایلی که پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بلیط تهران بوشهر از فلای تودی اقدام کنید، بازدید از خانه موزه رئیسعلی دلواری است. این خانه در سال ۱۳۷۶ ثبت ملی شده و یک زمانی، محل زندگی شهید رئیسعلی دلوار بوده است. قدمت این خانه به زمان قاجار برمی‌گردد و حضور در آن، می‌تواند بخشی از تاریخ را پیش روی شما زنده کند.

در موزه تجارت دریایی بوشهر چه می‌گذرد؟

موزه تجارت دریایی در سال ۱۳۹۲ با هدف نشان‌دادن اهمیت به منابع خلیج فارس احداث شده، این موزه که اسناد مربوط به حاکمیت خلیج فارس، خمره‌های سفالی و آثار تاریخی کشف‌شده توسط باستان‌شناسان را در خود جای داده، به‌عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌های موجود در ایران شناخته می‌شود.

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس کجاست؟

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس را، برای نشان‌دادن سیر تحول پزشکی ایران از گذشته تا امروز بنا کرده‌اند. برای رفتن به این موزه باید از طریق عمارت دهدشتی بوشهر اقدام کنید.

در این موزه شاهد مواردی مثل وسایل پزشکی دریانوردهای قدیمی، متون دعانویس‌ها، جعبه کمک‌های اولیه و دارویی، اسکلت انسانی کشف‌شده از دوران باستان و مجسمه طراحی شده از پزشکان قدیم خواهید بود.

برای خرید بلیط بوشهر به فلای تودی مراجعه کنید!

Fly Today نام یک پلتفرم کاربردی در بستر دیجیتال است که به‌دلیل ایجاد امکانات جهت خرید بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل شهرت پیدا کرده است.

خدمات این پلتفرم، هم از طریق وبسایت و هم به‌کمک اپلیکیشن قابل دسترسی است. ازاین‌رو اگر از هر نقطه از ایران، قصد سفر به بوشهر را دارید، خیالتان از بابت سرویس‌های موجود در Fly Today راحت باشد.

زیرا این نرم‌افزار، نه تنها امکان خرید بلیط را برایتان فراهم کرده، بلکه با معرفی هتل‌های موجود در بوشهر، شرایط اقامت را برایتان به‌شدت ساده خواهد کرد.

جمع‌بندی

یکی از شهرهایی که این روزها به یک منطقه گردشگری پرطرفدار تبدیل شده، بوشهر است. در این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به آب انبار قوام، گنبد نمکی جاشک، بازار قدیم، مسجد بردستان، موزه مردم شناسی، خانه موزه رئیسعلی دلواری، موزه تجارت دریایی و موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس اشاره کرد که برای رفتن به بوشهر و رزرو هتل در این شهر، می‌توانید از خدمات فلای تودی استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha