• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082316509
  • منبع : بازار

کاربرد hmi در صنعت!

فرمان به اینورتر با hmi

فرمان به اینورتر با hmi

قبل از هر چیز باید بدانیم HMI چه ریشه ای دارد. , ضمن برای اطلاعات بیشتر به سایت پارس تجهیز سایا مراجعه کنید

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت پارس تجهیز سایا، hmi از کلمه Human Machine Interface واسطی بین کاربر و plc بعضا اینورتر و برای ارتباط کاربر و  دستگاه است. بدین صورت که اپراتور  تمام تنظیماتی که یک ماشین صنعتی نیاز داشته باشد را بوسیله HMI به آن انتقال می‌دهد. (کنترل فرکانس خاموش روشن بودن یا حتی دیدن یکسری پارامتر های فقط خواندنی.

 انتخاب HMI مناسب برای یک پروژه

یکی از مهمترین موارد انتخاب برای HMI گزینه‌های همچون:

قیمت، ابعاد، پورتهای ارتباطی، مثلا اگر plc spanta باشد چون دقیقا شبیه دلتا است rs۴۸۵ و rs ۲۳۲ می باشد.

نوع کنترلر متصل به مانتیور  پی ال سی ایرانی سپنتا   پی ال سی دلتا، کیفیت و رزولوشن تصویر، عمر مفید مانیتور و البته قابلتهای نرم افزاری که مانیتور پشتیبانی می کند در نظر گرفته می شود. مثلا hmi دلتا dvpsoft 

فرمان به اینورتر با hmi

دسته بندی انواع اچ ام آی براساس تکنولوژی ساخت
مانیتورهای صنعتی غیر لمسی
در این سری عموما کاربر از طریق دکمه ها (josteck) با دستگاه ارتباط برقرار می کند. در حال حاضر  این مدل واسط فقط در کاربردهای خشن،پر خطر مثل صنعت سنگ استفاده می‌شود. از مزایای رقابتی این مدل می توان به استحکام و سر سخت بودن، اشاره کرد.

مانیتورهای صنعتی لمسی
 مدلهای لمسی ضمن زیبایی ظاهری باعث شده کار با آنها برای کاربر راحت تر باشد. قیمت بالا و البته تا حدودی ظرافت بیشتر این مدلها از جمله چالش هایی است که اکثر کاربران با این مدل دارند. تعدا د صفحات دلخوان تعداد مانیتورینگ زیاد

دسته بندی اچ ام آی بر اساس سایز

HMI ها بر اساس سایز صفحه نمایش به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند که از اندازه ۳.۵ اینچ شروع شده و تا سایز ۱۵ اینچ معمولا در بازار یافت می شود. علاوه بر ابعاد صفحه لمسی ابعاد برش مانتیور برای نصب بر روی دستگاه هم دارای اهمیت است بویژه در زمانیکه برند HMI تغییر می کند و یا محدودیت فضا وجود دارد. در زیر جدول ابعاد مانیتور انواع اچ ام آی قابل مشاهده است:

قبل از ادامه باید بدانید که hmi مستقیما میتواند روی درایو نصب شود بدونه نیاز به plc کافی است بدانید کد هگز این درایو هاچیست؟

مثلا کد هگز اینورتر هایتک برای ران و استپ ۰۰۰۸ است در کل HMI بسیار کاربردی و کار آمد است.

اگر درایو یا PLC شما سوخت و نیاز به تعمیر داشت الارم تعمیر اینورتر در اصفهان روشن میشود و شما میتواند با ما تماس بگیرید.  و در سه روز کار اینورتر یا HMI خود را تحویل بگیرید.

یا کد هگز اینورتر آی مستر ۲۰۲۰ است 

دسته‌بندی  HMI بر اساس درگاه های  ارتباطی برای ارتباط یک HMI با یک کنترلر که عموما یک یا چند PLC  یا اینورتر است، از یک یا چند پورت ارتباطی استفاده می‌کنند.

بواسطه وجود نویز بعضا شدیدی که بوسیله المانهای سوئیچینگ نظیر اینورترها و سروو درایوها در ماشین آلات وجود دارد؛ شبکه ارتباطی بین HMI و سایر دستگاه‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بطوری‌که یکی از مشکلات رایج در برقراری ارتباط بین HMI و سایر دستگاه‌ها آلارم قطع ارتباط است.

HMI ها اچ ام ای های  عموما از چند پروتکل ارتباطیشبکه پیروی می کنند. انواع پورتهای RS۲۳۲، RS۴۸۵ از نوع مدباس  اسکی ASCIE   یا RTU هستند و شبکه اترنت از مرسوم ترین شبکه های ارتباطی است. البته برخی از مانیتورها ممکن است از پروتکل‌های ارتباطی دیگری نظیر پروفی نت و یا پروفی باس هم پشتیبانی کنند.

پروتکل ارتباطی اچ ام آی
انتخاب اینکه از چه پورتی برای ارتباط دستگاه‌ها به یکدیگر استفاده شود به فاصله تجهیز (فاصله HMI از PLC)، نوع و برند دستگاه‌ها، سرعت و حساسیت دستگاه و نویز سیستم ها بستگی دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha