• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402082316605
  • خبرنگار : 50553

برگزاری دوره آموزشی برای بیش از ۱۲ هزار کارمند دولت در جهاد دانشگاهی قزوین

برگزاری دوره آموزشی برای بیش از ۱۲ هزار کارمند دولت در جهاد دانشگاهی قزوین

ایسنا/قزوین معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین گفت: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا شهریور سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲۴ عنوان دوره تخصصی و ۶۰ عنوان دوره عمومی برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراگیر در حوزه آموزش سازمانی برگزار شده است.

سمانه مولاوردیخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما در حوزه آموزش‌های سازمانی با بسیاری از سازمان و نهادها در سطح استان در قالب تفاهم‌نامه‌ با ارائه خدمات آموزشی همکاری داریم. آموزش‌های سازمانی ما به ۲ صورت بدوخدمت و ضمن‌خدمت، به صورت عمومی و تخصصی با توجه به تقاضای سازمان مربوطه ارائه می‌شود.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه دوره‌های آموزش سازمانی ما الزاماً شبیه به هم نیستند، گفت: هر سازمان‎ با توجه به نیاز مجموعه خود از جهاد دانشگاهی درخواست برگزاری دوره آموزشی می‌کند و ما نیز بر اساس هدف و نیاز آن‎ها دوره لازم را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا شهریور سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲۴ عنوان دوره تخصصی و ۶۰ عنوان دوره عمومی برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراگیر در حوزه آموزش سازمانی برگزار شده است؛ همچنین در حوزه  صنعت تا کنون۸۰ عنوان دوره تخصصی و عمومی برای ۱۸۰۰ نفر فراگیر برگزار شده است.

این مسئول درباره برگزاری دوره‌های آفلاین در حوزه آموزش‌های سازمانی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بسترلازم برای آموزش آفلاین و آنلاین دوره‌ها جهت استفاده کارمندان در جهاد دانشگاهی همواره برقرار بوده است اما پس از شیوع کرونا این بستر قوت بیشتری گرفت و همچنان نیز با توجه به افزایش تقاضا، دوره‌های آنلاین در مرکز آموزش جهاددانشگاهی قزوین برگزار می‌شود.

وی گفت: آموزش در هیچ زمینه‌ای هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری در رسیدن به اهداف است، امر آموزش، در دستگاه‌های دولتی و اجرایی موضوع بسیار مهمی است و تا زمانی که سازمان‌ها آموزش را هزینه تلقی کنند پیشرفتی نخواهند کرد. هدف از آموزش سازمانی افزایش توانایی‌های کارکنان متناسب با نیازهای آتی سازمان و دستیابی به چشم‌اندازها است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: در تمامی الگوهای جامع تعالی سازمانی سهم بسیاری به دانش‌افزایی، آموزش و بهسازی کارکنان اختصاص داده شده است، استانداردهای دنیا نشان می‌دهد آموزش در سازمان، عضو جدایی ناپذیر در مسیر تحول، رسیدن به اهداف و رسالت‌های مدنظر است.

مولاوردیخانی در پایان بیان کرد: آموزش یک ابزار ضروری برای توسعه فردی است و همواره باید به خاطر داشته باشیم؛ آموزش یکی از راه‌های اصولی و منطقی جهت هدایت تلاش‌های کارکنان در دستگاه‌ها است. اگر سازمان‌ها بپذیرند ارزشمندترین دارایی سازمان متبوع خود، منابع انسانی است؛ هرگز آموزش را هزینه تلقی نخواهند کرد چراکه آموزش بر عملکرد کارکنان و سه معیار بهره‌وری، کیفیت خدمات و رضایت شغلی تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha