• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402082316608
  • خبرنگار : 71415

معترضان یهودی کنسولگری رژیم صهیونیستی در شیکاگو را مسدود کردند

معترضان یهودی کنسولگری رژیم صهیونیستی در شیکاگو را مسدود کردند

صدها تن از تظاهرکنندگان یهودی مخالف رژیم صهیونیستی و حامیانشان در محل یک ایستگاه قطار مهم در مرکز شهر شیکاگو تجمع و ورودی کنسولگری این رژیم در این شهر را مسدود کردند و خواستار پشتیبانی دولت واشنگتن از برقرای آتش‌بس در غزه شدند.

به گزارش ایسنا، سازمان‌دهندگان این تجمع گفتند، صدها تن از این یهودیان از ایالات غرب میانه آمریکا از جمله آیووا، میسوری، مینسوتا، میشیگان، ایندیانا، ویسکانسین و ایلینوی و متحدانشان به منظور شرکت در این تظاهرات به شیکاگو سفر کردند.

کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر شیکاگو به ایستگاه قطار «مرکز حمل و نقل اوجیلوی» متصل است.

سازمانهای یهودی مخالف رژیم صهیونیستی شامل Jewish Voice for Peace، IfNotNow و Never Again Action سازماندهنده این تظاهرات بودند. بن لوربر، یکی از سازماندهندگان این تظاهرات اظهار کرد، بیش از ۱۰۰ معترض که پله برقی‌های متصل کننده ایستگاه به ورودی کنسولگری رژیم صهیونیستی را مسدود کرده بودند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

گروه فعال یهودی Jewish Voice for Peace در تاریخ ۲۷ اکتبر نیز یک تحصن در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را در محل ایستگاه قطار گراند سنترال نیویورک برگزار کرد. انبوهی از معترضان در جریان این تجمع با پر کردن سالن اصلی این ایستگاه در ساعات شلوغی شعارهایی را در حمایت از آتش‌بس در غزه سر دادند.

پلیس نیویورک دست کم ۲۰۰ نفر از این تظاهرکنندگان را دستگیر کرد.

پلیس آمریکا در واکنش به تظاهرات بزرگ حمایت از فلسطین در ۱۹ اکتبر در شهر واشنگتن دی.سی نیز بیش از ۳۰۰ نفر را بعد از ورود آنها به ساختمان کنگره به منظور مطالبه آتش‌بس در غزه دستگیر کرد.

سازماندهندگان تجمع روز دوشنبه در ایمیلی نوشتند: «تجمع شیکاگو با تظاهراتهای قبلی متفاوت است چون در ناحیه غرب میانه، جوامع یهودی ترقی خواه خیلی کوچکتر و جدا افتاده‌تر هستند.»

معترضان شیکاگویی نیروهای پلیسی را که به تظاهرکنندگان دست بند زده و از ساختمان ایستگاه خارج می‌کردند، هو کردند.

کلارا بلیتز، یک فعال سازمان IfNotNow در ضمن پخش زنده این رویداد در اینستاگرام گفت: «ما اجازه نخواهیم داد یک نسل کشی به نام ما اتفاق بیفتد. ارزشهای یهودی، ما را وادار به اعتراض می‌کنند.»

این سازمان یهودی خودش را جنبشی با هدف پایان دادن به حمایت آمریکا از «نظام آپارتایدی دولت اسرائیل» معرفی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha