• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402082316720
  • خبرنگار : 71234

تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق بازنشستگان دوباره به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق بازنشستگان دوباره به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

با تصمیم رئیس مجلس، بند مربوط به تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای قانون برنامه هفتم برای رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه و در ادامه بررسی مواد ارجاعی کمیسیون تلفیق، بندالحاقی ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم را بررسی کردند؛ این بند برای رفع ابهام و بررسی بیشتر، مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در این بند آمده است: «به منظور کاهش ناترازی مالی سازمانها و صندوقهای بازنشستگی و جلوگیری از ناپایداری مالی و همچنین کاهش وابستگی آنها به بودجه عمومی و ارتقای کیفیت و اصلاح ساختار بیمه‌های اجتماعی، اقدامات زیر از سال اول اجرای برنامه در صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوقهای بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی و نهادهای عمومی غیردولتی که در این قانون، «صندوق» نامیده می شوند، انجام می گردد:

بندالحاقی- ضریب بازنشستگان در طول برنامه نسبت به حقوق شاغلان هرسال به میزانی افزایش می یابد که در پایان سال سوم برنامه متوسط حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد متوسط حقوق و مزایای مشمول کسورات شاغلان برسد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت وصول به ۹۰ درصد یاد شده اعمال خواهد شد. آئین نامه این بند با پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می رسد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۹

چرا وقتی حقوق دولتمردان بالا می رود شبانه انجام می شود ولی بیش از 9 ماه است که این کش و قوس بین دولت و مجلس برای چندرقاز بازنشستگان تمامی ندارد و همه اش وعده سر خرمن است؟ در ضمن چرا گرانی کالاها و خوراکی ها فی الفور انجام می شود مثلا کره خوراکی از کیلویی 140 هزار تومان به بالای 300 هزار توامن رسیده و گوشت نیز همین طور و جدول زمانی اعمال نشده و یهویی انجام شد ولی برای حقوق باز نشستگان بعد از ماه ها اهن و اوهن وعده برای سه سال اخر داده می شود. سفره بازنشستگان خالی و خیلی هایشان سال دیگر را نخواهند دید و اقایان برای سه سال اینده برنامه ریزی می کنند که انهم باید به تصویب هیات وزیران برسد یا نرسد. بس است دیگر اگر بلد نیستند بکشند کنار و کار را به کاردان بسپارند که خسته شدیم از وعده و وعید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۳۸

تا سه سال کی مرده کی زنده بازنشسته یعنی آخرای عمر و این وعده ها شاید خیلی‌ها نبینن