• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082316729
  • منبع : بازار

راهنمای انتخاب و خرید چسب کاشی

راهنمای انتخاب و خرید چسب کاشی

چسب کاشی یک محصول ساختمانی است که برای اتصال کاشی‌ها و سرامیک‌ها به سطوح مختلف مانند دیوار، کف، سقف و غیره استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از عمران مال، انواع چسب کاشی بر اساس ترکیبات، کاربرد و شکل ظاهری متفاوت هستند. این متریال مزایای زیادی نسبت به ملات سنتی کاشی کاری دارد. جهت انتخاب صحیح و پی بردن به تفاوت های هر نوع از این محصولات تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مزایا چسب کاشی

قدرت چسبندگی بالا: چسب کاشی به علت ترکیب شیمیایی خاص خود، قدرت اتصال بیشتری نسبت به ملات سنتی کاشی کاری دارد. این باعث می شود که کاشی و سرامیک به سطح پایه بهتر متصل شوند و از شکستگی و جدا شدن آنها جلوگیری کند.

مقاومت در برابر رطوبت و آب: چسب سرامیک بعد از خشک شدن، یک لایه ضد آب و ضد رطوبت ایجاد می کند که از نفوذ آب و رطوبت به سطح پایه و کاشی و سرامیک جلوگیری می کند. این باعث می شود که کاشی و سرامیک در محیط های مرطوب و دائما در معرض آب قرار دارند، مانند حمام، آشپزخانه، استخر و ...، مقاومت بیشتری داشته باشند.

آسانی در استفاده و نصب: این متریال به صورت پودری یا خمیری آماده به کار بوده و نیازی به مخلوط کردن با آب یا مواد دیگر ندارد. آن را می توان با استفاده از ملات گیر، ملات خور و یا ملات پاش به راحتی بر روی سطح مورد نظر پخش کرد. همچنین، چسب سرامیک با انواع سطوح مانند گچ، فلز، شیشه و ... سازگار است و نیازی به آماده سازی خاصی ندارد.

کاهش هزینه ها و زمان ساخت و ساز: چسب کاشی و سرامیک نسبت به ملات سنتی کاشی کاری، به مقدار کمتری نیاز دارد و در نتیجه هزینه کمتری می طلبد. همچنین، این محصول زمان خشک شدن کمتری نسبت به ملات سنتی کاشی کاری دارد و در نتیجه زمان ساخت و ساز را کاهش می دهد.

افزایش زیبایی و تمیزی سازه: چسب کاشی باعث می شود که کاشی و سرامیک و موزاییک به صورت صاف و یکنواخت بر روی سطح پایه قرار گیرند و از ایجاد شکاف و فاصله بین آنها جلوگیری کند. همچنین، چسب کاشی از ایجاد لکه و کثیفی بر روی انواع سرامیک جلوگیری می کند و باعث می شود که سازه زیباتر و تمیزتر به نظر برسد.

انواع چسب کاشی

انواع چسب کاشی بر اساس ترکیبات، کاربرد و شکل ظاهری متفاوت هستند. دو نوع رایج چسب کاشی عبارتند از:

چسب کاشی خمیری: این نوع چسب کاشی از ترکیب رزین‌های اپوکسی، لاتکس، اکریلیک و مواد سخت‌کننده تشکیل شده است. این محصول به صورت خمیری و آماده برای استفاده فروخته می‌شود و نیازی به مخلوط کردن با آب ندارد.
چسب کاشی خمیری قدرت اتصال کمتری نسبت به محصول پودری دارد و برای نصب کاشی بر روی سطوح گچی، روکشی، پلاستیکی و فلزی مناسب است.

راهنمای انتخاب و خرید چسب کاشی


نوع خمیری در مقابل آب، رطوبت، دما و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد و برای کاشی کاری محیط‌های مرطوب و پربارش ایده‌آل است. چسب کاشی خمیری از نظر قیمت و هزینه گران‌تر از مدل پودری است.

چسب کاشی پودری: این نوع متریال کاشی از ترکیب سیمان، ماسه ریز، مواد شیمیایی و افزودنی‌های اتصال دهنده تشکیل شده است. این چسب به صورت پودری فروخته می‌شود و قبل از استفاده باید با آب مخلوط شود.
نوع پودری قدرت استحکام بیشتری نسبت به نوع خمیری دارد و بیشتر برای نصب کاشی و سرامیک و سنگ بر روی سطوح آجری، سنگی، سیمانی و کاشی کاری قدیمی مناسب است. چسب پودری از نظر قیمت ارزان‌تر از چسب کاشی خمیری است، و جهت استفاده چند منظوره انتخابی ایده آل است. (استحکامی از جنس پودر)

راهنمای انتخاب و خرید چسب کاشی

انواع چسب کاشی پودری

  • همه کاره (همیشه و همه جا با چسب همه کاره)
  • چسب همیشه قدرتمند اسلب
  •  هبلکس (با هبلکس، بلوک ها تا ابد میچسبه)
  • استخری (تضمین کیفیت، تامین نیازها)
  •  پرسلانی (چسبنده ترین چسب کاشی)

از تولید کننده خرید کنید

عمران مال تولیدکننده انواع چسب های ساختمانی، افزودنی های بتن، عایق های رطوبتی و پوشش های ساختمانی می باشد.
با خرید از مجموعه عمران مال شما بدون واسطه و مستقیما از کارخانه تولیدی خرید می نمایید. تجربه تولید، فروش، اجرای پروژه های مختلف و بهره مندی از اطلاعات به روز به شما حریدی مطمن را نوید می دهد.

در صورت داشتن هر گونه سوال و دریافت مشاوره رایگاه با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۰۷۷ تماس حاصل نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha