• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402082316801
  • خبرنگار : 71468

مخالفت فدراسیون جهانی با حضور کیانوش رستمی در قطر کاپ

مخالفت فدراسیون جهانی با حضور کیانوش رستمی در قطر کاپ

فدراسیون جهانی با حضور کیانوش رستمی در مسابقات گزینشی المپیک قطرکاپ موافقت نکرد.

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ قطر کاپ که گزینشی المپیک پاریس است، از ۱۳ آذر آغاز می شود. کیانوش رستمی دو ماه پس از پایان مهلت ثبت نام اولیه کشورها، به فدراسیون ایران درخواست کرد که در این مسابقات وزنه بزند.

فدراسیون وزنه‌برداری با وجود ارسال نامه‌ای  درخواست کرد تا نام کیانوش رستمی برای حضور در این مسابقات اضافه شود اما فدراسیون جهانی با این درخواست موافقت نکرد. از آنجا که مهلت ثبت نام به پایان رسیده بود، حضور رستمی در این مسابقات مورد پذیرش قرار نگرفت.

همچنین فدراسیون ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی درخواست کرده بود که با توجه به غیبت رستمی در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان فرصت دیگری برای کسب سهمیه المپیک به او بدهند که فدراسیون جهانی صراحتا اعلام کرد، طبق سیستم کسب سهمیه المپیک پیش می‌رود.

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، حضور وزنه‌برداران در دو مسابقه قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان و جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند الزامی است و اگر ورزشکاری حتی اگر در یکی از این دو رویداد شرکت نکند، از رنکینگ کسب سهمیه المپیک حذف می‌شود و این اتفاق هم برای رستمی رخ داد.

نواب نصیرشلال در گفت و گو با ایسنا با تایید این خبر گفت: فدراسیون جهانی برای قهرمانی جهان و قطر کاپ نام کیانوش رستمی را نپذیرفت.

او در مورد علت دعوت نشدن رستمی به اردوی تیم ملی گفت: رستمی قرار بود در هفته اول لیگ، رکوردگیری کند اما رکوردهایش کم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۱۵:۰۴

درست است خانه فامیل نیست که قبل از شام زنگ بزنی در راهم .قوانین را که بخاطر کسی نمیتوان تغییر داد . فدراسیون هم بجای وقت تلف کردن بهتر است بر روی جوانان سرمایه گذاری کرده و به انان بپردازند. کیانوش رستمی قهرمانی بزرگ بود و افتخارات زیادی برای این مملکت بدست اورد و ملت مدیون اوست. اما زمانی است که هر قهرمان با عملکردهای خود نشان میدهد وقت خداحافظی و هر فدراسیون باید انرا زودتر دریافت کرده که اکنون وقت فرصت دادن به نسل جوان است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۱۷:۱۳

اشتباه از فدراسیون بوده که طبق امیال شخصی یک ورزشکار و بر خلاف قوانین جاری بین المللی نامه خارج از تاریخ صادر می کند و خودش و کشور را تحقیر می کند … ضوابط دنیا که مطابق قاعده «سنگ مفت گنجشگ مفت» شما در داخل نیست …

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۲۳:۲۱

اینان دیگه خوب دلیلی پیدا کردن واسش رضازاده که می‌گفت مشکلی نداره

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۰۸:۲۸

کاش مسئولین هم یاد بگیرند که هرچیزی قانونی داره.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۲۳:۵۲

همه فهمیدن که کیانوش دیگه نمیتونه رکورد بزنه! حتی دست و پاهاش! توی رشت هم فقط 120 تا زد تا فقط بگه من تو لیگ وزنه زدم! بعد به اردو دعوت بشم اونجا سعی میکنم به ایده آلم برسم! یعنی چی؟! کیانوش مگه نگفتی تو لیگ میام رکورد میزنم؟! یعنی عدد رکوردت مهم نبود؟! میشه خودت توضیح بدی؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۱:۲۰

دروغ پشت دروغ... حیف پهلوان کیانوش رستمی که تو این کشوره. کیانوش در دل مردم جای داره و محبوب همه هست. انشاالله سیاهی برای زغال میمونه و دست شما افراد پلید فدراسیون نشین طولی نخواهد کشید که رو میشود