• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082316921
  • خبرنگار : 50534

قائم مقام ستاد اقامه ‌نماز خبر داد

رئیس‌جمهور مهمان ویژه اجلاس سراسری نماز زنجان

رئیس‌جمهور مهمان ویژه اجلاس سراسری نماز زنجان

ایسنا/زنجان قائم مقام ستاد اقامه ‌نماز گفت:‌ ۹۰ درصد علت ترک نماز این است که افراد اسرار نماز را نمی‌دانند.

احمد زرهانی ظهر امروز (۲۳ آبان‌ماه) در جلسه هماهنگی سی‌امین اجلاس سراسری نماز در زنجان با اشاره به آثار و برکات این فریضه مهم دینی، اظهار کرد: طبق یک تحقیق آن‌هایی که نماز را اقامه می‌کردند این را در مسجد یا مدرسه نیاموخته بلکه از خانه به‌خصوص مادران آموزش دیده ‌بودند.

وی با بیان اینکه مادران معماران تعلیم و تربیت هستند، افزود: اهمیت و جایگاه فریضه الهی نماز به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان حائز اهمیت است و باید بدانیم پیوند مسجد، مدرسه و خانه در گسترش تعالیم دینی تاثیرگذار است.

این مسئول با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز و دانش و معرفت به این فرضیه الهی‌، اضافه کرد: عملکرد دستگاه‌های مربوطه را برای برگزاری این اجلاس با توجه به گزارش‌ها و چالش‌ها خوب ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم شاهد برگزاری یک رویداد بی‌بدیل در استان زنجان باشیم.

زرهانی با اشاره به بسیج مردمی در اجرای این اجلاسیه، اضافه کرد: به فعالیت کشاندن افکار و اقشار عمومی و نسل نو در این اجلاسیه، در جهت اثرپذیری فرهنگ نماز مورد توجه است.

قائم مقام ستاد اقامه ‌نماز با اشاره به دستاوردهای این اجلاسیه در سالیان متمادی و تاکیدات و پیام مقام معظم رهبری، اذعان کرد: نگاه ایشان به ترویج و اشاعه فرهنگ نماز و پیامی که هر ساله برای این اجلاس ارائه می‌دهند، نشان از اهمیت موضوع است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای استخراجی و نتیجه اقدامات ناشی از اجلاس به دستگاه‌ها (تکالیف دستگاهی) ارسال می‌شود، تاکید کرد: برگزاری میزدگردهای چالشی، گفتمان درباره موضوعات اجلاسیه بایستی از صداوسیما، مدارس، محافل فرهنگی و عبادی آغاز شود و در همین زمینه مربیان، اساتید حوزه و دانشگاه، محافل اطلاع‌رسانی، متولیان و کارشناسان مراکز دینی و فرهنگی پای کار بیایند.

این مسئول هم‌چنین به همزمانی برگزاری اجلاسیه و سفر رئیس‌جمهور به استان و تلاقی این دو رویداد مهم و ضرورت هماهنگی بسیار بالا، اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور مهمان ویژه اجلاس سراسری نماز زنجان خواهد بود. هم چنین در ستاد اقامه نماز برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاسیه همکاری لازم را با دستگاه‌های استانی خواهیم داشت تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا زمان برگزاری اجلاسیه سراسری نماز آذر آماه اعلام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha