• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1402082316954
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

از سوی وزیر بهداشت صورت گرفت

افتتاح مراکز تصویربرداری و پیوند کلیه در بیمارستان سینای تهران

افتتاح مراکز تصویربرداری و پیوند کلیه در بیمارستان سینای تهران

مرکز پیوند کلیه و مراکز پت سی‌تی و ام آری آی بیمارستان سینای تهران امروز توسط وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی با حضور در بیمارستان سینا، مرکز پیوند کلیه و بانک فراهم آوری اعضا و مراکز تصویربرداری ام آر آی و پت اسکن بیمارستان سینای تهران را افتتاح کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ساخت مرکز سی‌تی اسکن بیمارستان سینا، خیرین سلامت مشارکت ۲۰ میلیارد تومانی داشته‌اند. با افتتاح این مرکز امکان تشخیص به موقع انواع سرطان ها وارزیابی دقیق ‌پاسخ به درمان فراهم می‌شود.

در این مراسم دکتر شهریاری - رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مهندس حیدری پور مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

مرکز پت اسکن بیمارستان سینا با نام استاد زنده یاد «دکتر مهدی میرسعیدی» جراح متخصص ارتوپدی و با همت خیر سلامت «کورش میرسعیدی» برادر زاده ایشان و همکاری دکتر ظفرقندی تاسیس و تجهیز شد.

گفتنی است بیمارستان سینای تهران با بیش از ۱۶۰ سال سابقه خدمت رسانی به بیماران، قدیمی‌ترین بیمارستان کشور است و علاوه بر این ۷ مرکز تحقیقات علوم پزشکی زیر نظر این بیمارستان فعالیت می‌کنند.

دکتر بهرام عین‌اللهی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح دو مرکز تصویربرداری و مرکز پیوند کلیه در بیمارستان سینا از افزایش دو برابری مشارکت خیرین در پروژه های نظام سلامت در دولت مردمی خبر داد.

وی گفت: از افتخارات کشور مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت است و این عزیزان در پروژه های بسیاری در نظام سلامت سهیم هستند.

وی افزود: نصب دستگاه بسیار پیشرفته پت اسکن در بیمارستان سینا نیز که در تشخیص و درمان بیماری های سرطان کاربردهای زیادی دارد، با کمک خیرین صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با اظهار امیدواری از این که افتتاح مراکز تصویربرداری پیشرفته در این منطقه تهران که بیشتر مراجعان آن افراد کم برخوردار هستند، بتواند در درمان بیماران مفید باشد، گفت: خوشبختانه در دولت مردمی میزان مشارکت خیرین به دو برابر و از ۱۸۰۰ میلیارد به ۳۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

عین اللهی با بیان این که وزارت بهداشت برای جلب مشارکت بیشتر و هدفمندتر خیرین در پروژه های سلامت سامانه ای ایجاد و نیازهای خود را آنجا اعلام کرده است، اظهار داشت: نیازهای حوزه سلامت فقط درمانی نیست و خیرین می توانند در سایر زمینه ها، از جمله تاسیس کلاس ها و دانشکده های علوم پزشکی مشارکت داشته باشند. به عنوان مثال با کمک خیرین یک دانشکده علوم پزشکی در کرج ساخته شده که در منطقه بی نظیر است.

در ساخت مرکز سی‌تی اسکن بیمارستان سینا، خیرین سلامت مشارکت ۲۰ میلیارد تومانی داشته اند و با افتتاح این مرکز امکان تشخیص به موقع انواع سرطان ها وارزیابی دقیق پاسخ به درمان فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha