• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082316989
  • منبع : بازار

معروف‌ترین شخصیت‌های ایرانی در اهواز

معروف‌ترین شخصیت‌های ایرانی در اهواز

اهواز از آن شهرهای جنوبی و دوست‌داشتنی است که به‌خاطر هوای خنکی که در فصول سرد سال دارد ممکن است بخواهید از فلای تودی بلیط پرواز به این منطقه را برای سفر بعدی خود انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از فلای تودی،  این شهر زادگاه تعدادی از شخصیت‌های معروف در سطح کشور بوده که شاید با برخی از آن‌ها آشنایی داشته باشید اما تا کنون به اینکه اصالت این افراد شناخته‌شده مربوط به کدام منطقه است فکر نکرده‌اید.

با تعدادی از شخصیت‌های معروف اهواز آشنا شوید

اهواز به‌عنوان مرکز استان خوزستان و یکی از کلان‌شهرهای کشور شناخته می‌شود و شخصیت‌های برجسته‌ای را در عرصه‌های مختلف ادبی، ورزشی، هنری و بسیاری موارد دیگر دارد که در سطح کشور از محبوبیت و شهرت زیادی برخودار هستند.

البته اگر دوست دارید تا این شهر زیبا با مردمان خون‌گرم را از نزدیک ببیند و گشتی در زادگاه شخصیت‌های بزرگ ایرانی بزنید، کافی‌است به فلای تودی بروید و بلیط خود را با بهترین قیمت‌ها به مقصد اهواز رزرو کنید.

از همین رو، در ادامه تعدادی از افراد تاثیرگذار ایرانی که در عرصه فعالیت خود به موفقیت‌های بسیاری در سطح کشور دست پیدا کرده‌اند و به‌عنوان افراد مشهور اهوازی شناخته می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

شخصیت‌های معروف ادبی اهوازی

زمانی که حرف از ادبیات به میان می‌آید باید به چهره سرشناس اهوازی یعنی احمد محمود اشاره کرد که یکی از نویسندگان معاصر و پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی است؛ اگر با او آشنایی داشته باشید احتمالاً نام رمان همسایه‌ها را شنیده‌اید.

تعدادی دیگر از افراد معروف و شناخته‌شده اهوازی در عرصه ادبیات شامل کاوه گوهرین، مصطفی مستور، مهدی ربی، محمد ایوبی، احمد بیگدلی و بسیاری افراد دیگر هستند که آثار زیادی در زمینه داستان‌نویسی دارند.

اگر برای سفر به اهواز با فلای تودی بلیط خود را رزرو کرده باشید حتماً در زمان حضورتان با عرب‌زبانان مهمان‌نواز هم برخورد خواهید داشت که البته باید گفت شهر اهواز نویسندگان معروفی نیز در زمینه ادبیات عرب دارد.

این را هم در نظر داشته باشید که اگر ساکن تهران هستید بهتر است قبل از سفر به این شهر، با توجه به تاریخ برگشت خود بلیط اهواز تهران را هم رزرو کنید تا برای پیداکردن پرواز مناسب دچار مشکل نشوید.

آشنایی با ورزشکاران معروف اهوازی

استان خوزستان را می‌توان به‌عنوان یکی از مناطقی به‌شمار آورد که در زمینه ورزشی نیز ستاره‌های زیادی را در سطح کشور دارد و هرکدام از آن‌ها در رشته خود موفق بوده‌اند. تعدادی از ورزشکاران اهوازی‌ها به شرح زیر هستند.

حسین کعبی، فوتبالیست اهوازی

حسین کعبی در سال 1364 در اهواز متولد شد و یکی از فوتبالیست‌های معروف ایرانی است که سابقه حضور در جام جهانی و باشگاه‌های پرسپولیس، صنعت نفت و السد قطر را در کارنامه خود دارد. او در سال 1398 به‌صورت رسمی از بازی فوتبال خداحافظی کرد و فعالیت خود را به‌عنوان مربی ادامه داد.

هاشمیه متقیان، ورزشکار دو و میدانی

در زمینه ورزش دو و میدانی نیز هاشمیه متقیان به‌عنوان یکی از افراد پرافتخار ایرانی است که در رشته‌های پرتاب دیسک و نیزه فعالیت دارد و توانسته است در پارالمپیک 2020 با شکستن رکورد جهانی، مدال طلا را از آن خود کند که اولین طلای بانوان ایرانی در رشته دو و میدانی محسوب می‌شود.

اگر دوست دارید تا از نزدیک با زادگاه ورزشکاران پرافتخار ایرانی آشنا شوید و در زمان حضورتان مناطق دیدنی این شهر را هم تماشا کنید، می‌توانید همین حالا سری به فلای تودی بزنید تا بلیط‌های پرواز را با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنید.

پویا ایدنی، شطرنج‌باز اهوازی

یکی دیگر از چهره‌های شناخته‌شده اهوازی در زمینه ورزش، پویا ایدنی نام دارد که در سال 1374 متولد شد و در سال 2020 توانست در رده سوم شطرنج‌بازان ایرانی قرار بگیرد. ایدنی بعد از اینکه در سال 1393 از سوی فدراسیون جهانی شطرنج به عنوان استاد بزرگ شناخته شد، در جایگاه دهمین ایرانی قرار گرفت که توانست این عنوان را به‌دست آورد.

چهرهای سرشناس اهوازی در حوزه موسیقی و خوانندگی

موسیقی در بین مردم جنوب همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که اگر سفری به این مناطق داشته باشید احتمالاً صدای سازهای سنتی و زیبای آن‌ها به گوش شما رسیده است.

اگر با فلای تودی بلیط پرواز و هتل خود را برای سفر به اهواز رزرو کرده‌اید حتماً شب‌ها در کنار کارون می‌توانید نوازنده‌های محلی را ببینید که شب‌های این شهر را برای شما خاطره‌انگیز می‌کنند.

علاقه زیاد مردم این منطقه به موسیقی باعث شده تا خوانندگان و نوازندگان معروفی نیز از شهر اهواز به عرصه موسیقی کشور راه پیدا کنند که احتمالاً تا کنون نام آن‌ها را شنیده باشید.

سید محمد کاظم موسوی، نوازنده نی اهوازی

در میان مشاهیر موسیقی خوزستان باید به نام محمد موسوی اشاره کرد که فعالیت هنری خود را از سال‌های دور و با ورود به رادیو آغاز کرد، او متولد 1325 است و در گروه استادان موسیقی ایران عضویت دارد.

این نوازنده خوشنام اهوازی در تعدادی از آثار محمدرضا شجریان و شهرام ناظری همکاری داشته است و علاوه‌بر نی، در زمینه نواختن سازهای ویلن و سه‌تار نیز فعالیت می‌کند.

محمد شهابی، نوازنده سنتور عربی

محمد شهابی که بسیاری از افراد او را با عنوان سلطان المقام هم می‌شناسند، یکی از نوازندگان سنتور عرب ایرانی است که در سال 1341 در اهواز متولد شد و تاریخ درگذشت او نیز به سال 1393 بر می‌گردد.

باید به این مورد هم اشاره کرد که محمد شهابی از جمله نوازندگی بود که تسلط بالایی بر اصیل‌ترین مقام‌های خوزستان داشت و بیشتر شهرت او نیز به همین دلیل است.

اگر از طریق فلای تودی یکی از هتل‌های اهواز را برای اقامت خود در این شهر انتخاب کرده‌اید و دوست دارید تا در زمان حضورتان سری به آرامگاه محمد شهابی بزنید باید کمی از اهواز فاصله بگیرید و به سمت ملاثانی بروید.

نزهت امیری، رهبر ارکستر

نزهت امیری در سال 1339 در اهواز متولد شد و به‌عنوان تنها رهبر ارکستر زن در ایران شناخته می‌شود؛ او از سال 1384 فعالیت‌های خود را در عرصه موسیقی به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد و در زمینه نوازندگی سازهای کوبه‌ای، سه‌تار و پیانو مهارت دارد.

معروف‌ترین شخصی‌های ایرانی در اهواز

جمع‌بندی

شهر اهواز به‌عنوان مرکز استان خوزستان، زادگاه مشاهیر و هنرمندان بسیاری است؛ اگر قصد دارید تا از این شهر دیدن کنید، کافی‌است سری به وبسایت فلای تودی بزنید و بهترین پروازهای داخلی به این مقصد را پیدا کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۲۲:۲۳

عزیزم ننوسید عرب زبان لطفا بنویسید عرب هستن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۲:۱۹

عرب زبان درسته ما خیلی داریم که در اهواز به عربی صحبت میکنند ولی ریشه آنها فارس است فقط بخاطر همجواری با کشورهای عربی عربی را یاد گرفتند در کل در ایران همه ایرانی هستیم با گویشهای متفاوت ، مثل کرد زبان ،ترک زبان ،لر زبان و..... ولی همه ایرانی هستیم و در یک زبان مشترکیم و آن فارسی است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۰۹:۱۰

آقای حدادی اسطوره بسکتبال از چهره های سرشناس اهواز

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۲

اهواز فراتر از این گفته هاست جوانترین پرفسور جهان هم اهوازی هست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۷

با عرض سلام و احترام لطفاً اگر مطلبی می نویسید کامل بنویسید از شاعران ادب عربی درست نام ببرید شاعران عرب ملا فاضل سکرانی غلام علی حمیداوی حمد العطیوی اینها همه صاحب کتاب شعر هستند با تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۴:۱۲

گفته اهوازی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۶:۴۴

قیصر امین پور

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۶:۵۰

خیلی از اساتید و ورزشکار و پزشک و هنرمندهارو نام نبردین مثل محسن چاوشی و..

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۳:۳۵

عرفان طهماسبی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۰۸

عرب زبان نیستند . اصالتا عرب هستند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۱۰

سلام، پروفسور کرم زاده را فراموش کردید.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۴:۳۹

حسین کعبی نام اصلی او حصون هست و با شناسنامه پسر برادرش معرفی شد ب فوتبال ایران .اقای حمید درخشان سرمربی تیم امید سال ۸۰ بود فکر کنم از بازی او خوشش اومد.حصون متولد ۱۳۶۰ میباشد در اصل

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۹:۰۲

سلام این چه جمع بندی از معروف ترین شخصیت های خوزستان بود برچه مبنای به این نتیجه رسیدید که فقط این نفرات معروف ترین هستند فکر کنم مبنای شما خلاصه نویسی و رفع تکلیف بوده ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۴

اهوازحتی دانشمند هم داشته ولی این یجورایی تبلیغات فلای تودی بود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۹

سلام. منصفانه نیست که نامی از غریفی، کاظم پور وعبدالرضا نواصری در حوزه ادبیات ونویسنده گی نامی برده نشود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۳۸

سرور ارجمند دنیای کشاورزی پرفسور محمد سعید مصدق از دانشکده کشاورزی شهید چمران...درود خدا بر او باد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۶ ۰۷:۰۳

شماهیچی از شخصیتهای اهواز ننوشتین علی ابن مهزیار اهوازی .. دعبل خزایی ووو و

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۶ ۱۶:۴۴

عرض ادب و احترام عرب زبان غلط است بلکه مردم خوزستان عرب اصیل هستند برخی از طوایف و عشایر از یمن آمدند که تاریخ و قدمت ورود آنها به این سرزمین بیش از پارت ها و ماد ها و پارس ها میباشد و برخی دیگر بومی خود منطقه یعنی عیلام میباشند که خود حکومت عیلام هم از استان ایلام و نیمی از عراق تا جنوب زاهدان امتداد داشت و به زبان انشاً سخن میگفتند