• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402082317036
  • خبرنگار : 71461

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن خبر داد:

برگزاری کارگاه ها و دوره های سبک زندگی قرآنی بر پایه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

 برگزاری کارگاه ها و دوره های سبک زندگی قرآنی بر پایه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

سازمان دارالقرآن الکریم در راستای توسعه و تعمیق فعالیتهای آموزشی و گفتمانی در حوزه سبک زندگی قرآنی، برنامه های مختلف و متنوعی پیش بینی کرده است که عمده این فعالیتها با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم بویژه تشکل ها و موسسات قرآنی مردم نهاد قرآنی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، حسین تقی‌پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم با اعلام این خبر گفت:  در چند سال اخیر موضوع سبک زندگی قرآنی به صورت جدی در دستور کار سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفت که ما شاهد ثمرات و برکات این طرح در مجموعه هایی که آن را برگزار کرده اند، بوده ایم.

وی ادامه داد: در بحث سبک زندگی که موضوعی تمدنی است، ما عملا در مواجهه با نظام لیبرال دمکرات غرب هستیم که دراین نوع از تفکر غربی که منبعث از مبانی اومانیستی است، ساحت و ساختار وجودی انسان را در دنیا و عالم ماده تعریف می کند. در این سبک زندگی تمام هدف غایی انسانی، تمتع از دنیا و ارضا کردن امیال حیوانی خود است. لذا آنچه که دربحث سبک زندگی اهمیت و نمود بیشتر دارد، مباحث نظری و معرفتی این حوزه است؛ تا زمانی که اندیشه و نظام فکری فرد بر پایه منابع و مبانی اسلامی(قرآن و عترت و عقل سلیم) شکل نگیرد، سبک زندگی مورد تایید اسلام محقق نمی‌شود.

تقی پور گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت پرداخت جدی به مباحث معرفتی سبک زندگی قرآنی، این مهم بعد از بررسی و مداقه های کارشناسی که توسط اساتید و نخبگان این حوزه قرار گرفت، برنامه محوری و محتوایی سازمان دارالقرآن الکریم در بحث سبک زندگی، بر مبنای کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از آثار رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. 

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم  با تاکید بر اینکه این کتاب از اقدامات مهم و موثر مقام معظم رهبری در راستای احیای تفکر اسلامی و بازگوکننده پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است گفت: از مهترین ویژگی های این اثر عبارت است از:

-  ارائه نمایی از اندیشه اسلامی به جهانیان، نه فقط به مسلمانان
-  ارائه نگاهی جامع از تفکر توحیدی با در نظر داشتن شئون مختلف زندگی بشر
-  ارائه نگاهی نو به مفاهیم دینی همچون ولایت
-  هماهنگی مباحث کتاب با سیره سیاسی - مبارزاتی امامان(ع) برای برقراری حکومت اسلامی
-  توجه کتاب به درد اصلی جوامع بشری و مسلمانان،‌ یعنی ضعف ایمان
-  آموزش شیوه تدبر و تعمق در قرآن به مخاطبان

تقی پور افزود: در کنار بیان مباحث نظری و معرفتی سبک زندگی که همانطور که بیان شد بر مبنای کتاب «کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» می باشد ، دوره ها و کارگاه های آموزشی متعددی در موضوعات مختلف سبک زندگی قرآنی همچون، زن، خانواده، حجاب و عفاف، فرزند آوری، خودشناسی و خود سازی، رابطه درمانجویانه با قرآن و ... از سوی این سازمان طراحی شده که بسیاری از این دوره های و کارگاه ها اکنون در سراسر کشور در مرحله اجرا قرار دارد.

وی یادآور شد: سازمان دارالقرآن الکریم علاوه بر بهره‌مندی از کتاب ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، منابع و متون آموزشی دیگری نیز همچون : کتاب‌های «ارتباط انسان با خدا»، «ارتباط انسان با قرآن و عترت علیهم السلام»،«ارتباط انسان با خود و سایر انسانها»،«ارتباط انسان با جهان هستی» و کتاب‌های کارگاه موضوعی مثل: زن، خانواده، ازدواج و... را نیز تهیه و تالیف کرده است که در اختیار مخاطبین دوره ها و کارگاه های آموزشی قرار می گیرد.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در پایان تصریح کرد: در مجموع در سال جاری بیش از 500 کارگاه و دوره آموزشی و تربیت مربی سبک زندگی توسط این سازمان پیش بینی شده است. امید می‌رود این اقدامات هر چند کوچک گام‌هایی موثر در راستای تحقق سبک زندگی قرآنی در جامعه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha