• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402082317097
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهسازی مسیر دسترسی به یکی از بزرگترین کاروانسرای تاریخی ایران

بهسازی مسیر دسترسی به یکی از بزرگترین کاروانسرای تاریخی ایران

ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از پایان عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای تاریخی میاندشت شهرستان میامی خبر داد.

سید محمدصادق رضویان سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: باهدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان میامی، عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای تاریخی میاندشت انجام شد.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی افزود: این عملیات با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال از محل زیرساخت گردشگری باهدف حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی و توسعه زیرساخت گردشگری در شهرستان میامی به پایان رسید.

رضویان گفت: ابنیه تاریخی ازجمله عناصری است که نقشی بی‌بدیل در موفقیت، رونق و توسعه پایدار گردشگری دارد و ایجاد زیرساخت‌ها در جهت رسیدن به اهداف موردنظر توسعه گردشگری تاریخی بسیار ضروری است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی با بیان اینکه مجموعه کاروانسراهای تاریخی میاندشت در استان سمنان، در مسیر مشهد-تهران و در ۴۵ کیلومتری شرق میامی قرار دارد، اضافه کرد: این اثر تاریخی بزرگ‌ترین کاروانسرای ایران است و به شماره ۱۴۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، این مجموعه تاریخی به صورت سه کاروانسری متصل به هم بوده و از جمله کاروانسراهای شاه عباسی استان و کشور است و از این سه کاروانسرا یکی در زمان شاه عباس اول ساخته شده و دو کاروانسرای دیگر در دورۀ قاجاریّه بنا گردیده‌اند.

این کاروانسرای بزرگ تاریخی از چنان گستردگی، بزرگی و اهمیتی در گذشته برخوردار بوده که محمد حسن خان اعتمادالسلطنه، در کتاب مطلع الشمس درباره این کاروانسرا نوشته: در این مجموعه و محوطه بیرون آن، ۲۰‌هزار نفر می‌توانند اقامت کنند. هم چنین هانری رنه د آلمانی، از کاروانسرای میان‌دشت به عنوان بزرگترین کاروانسرای راه مشهد- تهران نام برده است.

بهسازی مسیر دسترسی به بزرگترین کاروانسرای تاریخی ایران
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha