• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402082317211
  • خبرنگار : 71661

جمعی از سیاستمداران مطرح خواستار تحقیق درباره «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی شدند

جمعی از سیاستمداران مطرح خواستار تحقیق درباره «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی شدند

بیش از ۶۰ سیاستمدار چپ‌گرای اروپا و آمریکای لاتین از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا درباره نسل‌کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی تحقیق کند.

به گزارش ایسنا، «ای‌یونه بلارا»، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا امروز (سه‌شنبه) با راه‌اندازی کمپینی در محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، گفت که با سکوت خود به تداوم «یک نسل‌کشی» کمک نکرده و در آن شریک جرم نخواهد شد.

در این درخواست نام چندین مقام رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر)، یوآو گالانت (وزیر جنگ) و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر دارایی) آمده و آن‌ها به ارتکاب نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی متهم شده‌اند.

امضاکنندگان این درخواست همچنین خواستار «پایان اشغالگری، آپارتاید و گسترش پروژه‌های استعماری اسرائیل» شده و اظهار کردند که دیوان کیفری بین‌المللی همین حالا هم برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت مدارک کافی را در اختیار دارد.

علاوه بر ای‌یون بلارا، دیگر چهره‌های سرشناس چپ‌گرا مانند «جرمی کوربین» از حزب «کارگر» انگلیس، «مَنون اوبری» از حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر»، «ژوآنا مورتاگوآ» از «بلوک چپ» پرتغال و «پتر مرتنز» از حزب «کارگران» بلژیک هم به این کمپین پیوسته‌اند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز (سه‌شنبه) جنگ غزه در حالی وارد سی‌ونهمین روز خود شد، که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود به بیمارستان‌های غزه ادامه می‌دهد. تانک‌های رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از پوشش هوایی هواپیماها و پهپادهای رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا به سمت شهر غزه پیشروی کنند، اما مقابله مقاومت فلسطین آنها را ناکام گذاشته است.

این در حالی است که به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز این جنگ تاکنون به بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ تن رسیده و همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha