• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402082317246
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندانهای استان خبر داد

آزادی ۵۱۲ زندانی از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد طی هشت ماهه سال‌ جاری

آزادی ۵۱۲ زندانی از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد طی هشت ماهه سال‌ جاری

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندان‎های استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۵۱۲ نفر زندانی واجدشرایط استان با بهره مندی از ارفاقات قانونی در هشت ماهه سال‌ جاری خبر داد.

«منصور بیژنی» روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با تقدیر از همکاری و تعامل دوسویه دادگستری و دادسرای های استان افزود: با هدف تعامل هر چه بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان در شورای های طبقه بندی در زندان ها و جلسات متعدد کمیته های عفو استان با موافقت مراجع قضایی به زندانیان واجدالشرایط نهادها و ارافاقات حقوقی اعطاء می گردد.

وی اظهارکرد: از جمله سیاست‌های قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت متهمین و محکومین و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف کاهش تراکم جمعیت زندان هاست که در این زمینه مسئولین قضایی استان از طریق بازدید چهره به چهره با زندانیان، تعیین و تکلیف متهمین تحت قرار، اعطای ارفاقات قضایی از جمله آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار، توسعه استفاده از نظام سیستم نیمه آزادی و پابند الکترونیکی، اعطاء مرخصی و اشتغال به کار زندانیان واجد الشرایط در تعدیل وضعیت کنونی زندان‌های استان همکاری و همراهی داشته اند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارفاقات قضایی به زندانیانی تعلق می گیرد که دارای محکومیت های سنگین و خشن نبوده و وجود آنان نافی امنیت و آسایش مردم نباشند.

به گزارش ایسنا، بیژنی بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری در زندان های استان ۵۱۲ زندانی واجدالشرایط با استفاده از ارفاقات قانونی از جمله آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو عمومی، تخفیف، قبولی اعسار و مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد و به جامعه بازگشته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha