• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402082317263
  • خبرنگار : 50539

پنجمین جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه شروع شد

پنجمین جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه شروع شد

ایسنا/کردستان پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی بانە با حضور جمعی از مسئولان و اجرای کارناوال خیابانی شروع شد.

پنجمین جشنوارە سراسری هەلپەرکی بانە امروز سەشنبە، ۲۳ آبان در میان استقبال گرم شرکت‌کنندگان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر شاهد برگزاری چهار دورە از این جشنواره بودەایم و امسال نیز این جشنوارە بە مدت ۳ روز در شهر بانە برگزار خواهد شد.

در فراخوان این دورە ٤۰ اثر از ۷ استان شرکت و بە دبیرخانە جشنوارە ارسال شده کە پس از بازبینی و داوری ۱۳ اثر در قالب گروه‌های هه‌لپرکی بە مرحلە نهایی راە پیداکردەاند.

گروه‌های هه‌لپه‌رکی به‌روژه بانه، تافگه سردشت، گووند ارومیه، روژ مرگور، دوانزه سواره قلای مریوان، ایلامیان ایلام، سیروان ایلام، هتاو مهاباد، هوزان مهاباد، رشتی ساوجی مریوان و چیکای خراسان به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند و گروه چیا سقز و بروسکه بانه نیز در بخش جنبی بە اجرا خواهند پرداخت.

گروه‌هایی که به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند ۲ دوره برای داوری جشنواره هه‌لپه‌رکی اجرا می‌کنند و قطب‌الدین صادقی، حسین احمدی، سیداحمد توکلی، رابه‌ر کوردستانی، عطا روشن زاده داوران این دورە از جشنواره هستند.

همزمان در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزش هه‌لپه‌رکی برگزار می‌شود که این بخش برای عموم آزاد است و در شب اول جشنواره یک گروه به صورت افتخاری و ۶ گروه نیز در مرحله نهایی اجرا خواهند داشت.

یکی از بخش‌های جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه بخش جشنواره عکاسی است که پس از فراخوان عکاسان بسیاری در سراسر کشور برای این بخش اعلام آمادگی کردەاند.

برای بخش جشنواره عکاسی ۳۹ نفر که رزومه خود را ارسال و ۱۲ عکاس از سراسر کشور و ۵ عکاس اهل بانه برای این دورە انتخاب شدند کە براساس فراخوان ۱۰ عکس برای آرشیو جشنواره ارسال و ۲ عکس از بهترین عکس‌های هر کدام از عکاسان در بخش پایانی داوری می‌شود.

در پایان جشنوارە عکاسی، به سه عکاس از بهترین عکس‌های جشنواره و طبیعت بانه دیپلم افتخار جشنواره عکاسی، جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود. 

ادریس خسروی، لقمان رحیمی و جمشید فرجوند از داوران جشنواره عکاسی هستند.

در شهرستان بانه ۹ گروه هه‌لپه‌رکی مجوز دارند که به طور متوسط ۴۰۰ نفر در این گروه‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha