• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402082417397
  • خبرنگار : 71368

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران عنوان کرد

اجاره قطعات خودرو برای اخذ معاینه فنی؛ بازی با جان مردم

اجاره قطعات خودرو برای اخذ معاینه فنی؛ بازی با جان مردم

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با انتقاد از اقدام برخی از رانندگان برای استفاده از قطعات اجاره‌ای برای اخذ معاینه فنی خودروهایشان، گفت: این کار به منزله دور زدن قانون نیست؛ بلکه بازی کردن با جان خود و سرنشینان و سایر شهروندان و همچنین خسارت مالی است.

شادی مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اقدام برخی از رانندگان برای قطعات اجاره‌ای جهت اخذ معاینه فنی، گفت: یکی از قطعات و تجهیزاتی که روی خودرو در کاهش آلاینده ها بسیار تاثیرگذار است کاتالیست است. وضعیت قرارگیری کاتالیست در خودرو به جهت نوع طراحی به گونه‌ای است که علی رغم این که کاتالیست ها دارای شماره سریالی هستند، اما امکان پایش این شماره سریال در زمان انجام آزمون‌ها وجود ندارد.

پیشنهاد شهرداری برای قید شماره سریال کاتالیست در کارت خودرو برای جلوگیری از تخلف

وی با بیان اینکه ما حتی با شرکت های بزرگ سازنده کاتالیست، صحبت ها و مذاکراتی داشتیم و در این جلسات هم نتوانستیم به نتیجه قطعی برسیم تا راهکاری باشد که امکان رصد کردن کاتالیست در زمان معاینه فنی وجود داشته باشد، افزود: یکی از راهکارها می‌تواند این باشد که شماره سریال کاتالیست مثل شماره سریال شاسی در کارت خودرو و سند ماشین قید شود و خود این موجب می شود تخلفی در این حوزه صورت نگیرد.

ابراز تأسف از کاتالیست و لاستیک اجاره ای توسط برخی رانندگان

مالکی با تأکید بر اینکه متأسفانه گاهی شاهدیم که کاتالیست اجاره ای یا حتی یک گام فراتر لاستیک اجاره ای و مواردی از این دست رخ می دهد، ادامه داد: اینکه لاستیک اجاره‌ای بگیریم و معاینه فنی را دریافت کنیم و با لاستیک صاف و نامناسب وارد سفرهای برون شهری شویم و شاهد یک حادثه تلخ و ناگوار باشیم، اصلا خوب نیست. بنابراین بخشی هم باید دغدغه خود شهروندان باشد و به هیچ عنوان از چنین چیزهایی استفاده نکنند. این کار به منزله دور زدن قانون نیست؛ بلکه بازی کردن با جان خود و سرنشینان و سایر شهروندان و همچنین خسارت مالی است.

وی ادامه داد: بعضی از قطعات و تجهیزات خودرو به سلامت فرد و خانواده  برمی گردد و امکان پایششان در مراکز معاینه فنی نیست و ممکن است شهروندی چند خودرو داشته باشد و لاستیک آنها را جا به جا کند و نیازی به لاستیک اجاره ای نباشد؛ لذا بخشی از قطعات خودرو برای ما قابل کنترل نیست.

استفاده از کاتالیست‌های بی کیفیت در موتورسیکلت‌ها و لزوم پایش این کاتالیست‌ها 

مالکی تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که شاهدش هستیم کاتالیست هایی است که کیفیت خیلی مناسب و استانداردی ندارند ولی در موتورسیکلت ها استفاده می شوند به جهت این که قیمت این کاتالیست ها نسبت به کاتالیست استاندارد پایین تر است و حتما باید به این بخش در زمان ساخت موتورسیکلت ارگان هایی که در این زمینه ذی صلاح هستند ورود کنند و این کاتالیست ها مورد پایش قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۰۸:۵۴

این چه راهکاریه؟ یعنی اگه یکی به هر دلیلی کاتالیست ماشینش مشکل پیدا کرد و خواست تعویضش کنه، بخاطر شماره سریال کاتالیست جدید، باید بره کارت ماشینش رو هم عوض کنه؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۰:۲۷

برید علت رو برطرف کنید . قطعات یدکی بسیار گرون و بی کیفیت

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۲:۲۱

برید تو معیشت مردم دلیلشو جستجو کنید نه اینکه چرا این کارو میکنن.تو این اوضاع شرایط مالی اجازه نمیده و گرنه همه قطعه خوب و اصلی استفاده میکردند