• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402082417621
  • خبرنگار : 50210

پایش زیست محیطی ۲۲۳۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان مرکزی/صدور ۳۲۱ اخطاریه

پایش زیست محیطی ۲۲۳۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان مرکزی/صدور ۳۲۱ اخطاریه

ایسنا/مرکزی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش زیست محیطی بیش از ۲۲۳۷ واحد صنعتی و تولیدی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

" کامبیز خلیلی " ۲۴ آبان، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: هدف اصلی از پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی که توسط کارشناسان و آزمایشگاه های معتمد انجام می گیرد بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و واحدهای تولیدی استان و برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه است.

خلیلی افزود: پایش مستمر و گاها سرزده واحدهای صنعتی، خدماتی در استان انجام می‌شود و در جریان این پایش ها در شش ماهه نخست امسال، ۳۲۱ اخطاریه رفع آلودگی صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحدهای صنعتی موظف به خوداظهاری هستند و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شوند و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود و در صورت استمرار در نقض قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

گفتنی است، استان مرکزی رتبه  چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده و دارای ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۲:۲۲

پایش به چه درد می خورد ،کجای دنیا دیدید شهرک امیر کبیر ۵۰ کیلومتری شهر اراک بسازند بعد آلومینیومی که سرطان زا و برای کودکان عقب ماندگی ذهنی ایجاد میکند چسبیده به اراک ایجاد کنند حتی طرح توسعه آنرا آقای جهانگیری وزیر وقت صنعت اجازه نداد از اراک دور شود. بعد محل استقرار نیرو گاه شازند اراک خوب بود بین اراک و قم باشد چون الآن جایی است که تمام آلایندگی آن به داخل اراک می آید.