• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082417642
  • خبرنگار : 50167

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

خروج ۱۷۰۰ زنجانی از چرخه دیالیز

خروج ۱۷۰۰ زنجانی از چرخه دیالیز

ایسنا/زنجان مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: ۱۷۰۰ بیمار دیالیزی این استان از درد و رنج انجام دیالیز خلاص شدند.

محمدرضا طهماسبی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ ماه) در نشستی خبری که در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی دفاتر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در شهرستان‌های استان زنجان و بستن قرارداد با داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها، افزود: ۱۰۰ درصد نیازهایی را که مددکار انجمن اعلام کرده بود، تأمین کرده‌ایم.

او با بیان اینکه بیماران نیازمند شناسایی شدند و نیازهای آنها برای هزینه‌های درمان و حتی رفت‌وآمدها توسط خیران تأ‌مین شد، تصریح کرد: برخی از کمک‌های خیران ساختاری بود و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی و جلوگیری پیشرفت بیماری طراحی شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از خروج  ۱۷۰۰ بیمار کلیوی از چرخه دیالیز استان زنجان خبر داد و گفت: طبق آمارها توانسته‌ایم افزایش تعداد بیماران کلیوی را معکوس کنیم.

طهماسبی درباره تعداد بیمارانی که دیالیز می‌شوند، توضیح داد: تعداد این بیماران در سال قبل، ۴۳۸ نفر بود. به این افراد ۸۹ بیمار جدید افزوده شدند و امسال آمار آنها ۴۶۳ نفر بود و ۵۸ بیمار جدید هم افزوده شدند.

وی افزود: در شش ماه ابتدای سال قبل ۱۱ بیمار پیوند کلیه شدند. در شش ماه نخست امسال نیز تعداد این بیماران ۱۷ نفر بود. تاکنون ۳۴ نفر از بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

او با اشاره به اینکه اکنون نوع و تعداد بیماری‌ها در حال افزایش است، بیان کرد: اطلاع‌رسانی درباره بیماران سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و خودمراقبتی می‌شود. اطلاع‌رسانی در سنین آموزش و تحصیلی باید بیشتر شود که در این زمینه گام‌هایی برداشته‌ایم.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان با اشاره به مشکل رفت‌وآمد بیماران کلیوی به انجمن خیریه حمایت از این بیماران، اضافه کرد: تاکنون بیماری به مهمانسرا مراجعه نکرده‌ است که جایی برای آنها نداشته باشیم.

طهماسبی در این نشست خبری یادآوری کرد: خبرنگاران بی‌منت با این انجمن خیریه همراه هستند و اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی آنها تاثیر بسیار زیادی برای اعتمادسازی خیرین زنجانی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha