• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402082417865
  • خبرنگار : 71460

سرمربی رقیب ایران: چطور است جام جهانی با ۱۵۰ تیم برگزار شود؟

سرمربی رقیب ایران: چطور است جام جهانی با ۱۵۰ تیم برگزار شود؟

سرمربی تیم ملی ازبکستان افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی بعدی به ۴۸ تیم را اشتباه دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اعلام استقلال ازبکستان از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، تیم ملی ازبکستان هفت بار در انتخابی جام جهانی حضور داشت ولی در هر هفت بار ناکام بود و از راهیابی به جام جهانی بازماند. 

ازبک‌ها روز پنج‌شنبه در عشق‌آباد با ترکمنستان روبرو می‌شود. با افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی، «گرگ‌های سفید» بیش از هر زمان دیگری از رسیدن به این این رقابت‌ها مطمئن هستند. 

سرچکو کاتانچ در صحبت‌هایی قبل از این دیدار گفت: صعود به جام جهانی یعنی باید خوب باشید. اگر خوب باشید صعود می‌کنید، اگر نباشید دنبال این چیزها هستید که تعداد تیم‌ها را افزایش دهید. چطور است تعداد تیم‌های جام جهانی را به ۱۵۰ برسانید تا همه تیم ها را درگیر کنید. من تیم‌های کمتر، کیفیت بیشتر را ترجیح می‌دهم. با شرایط جدید رقابت دشوارتر می‌شود چرا که تیم‌های بیشتری شانس حضور در جام جهانی را خواهند داشت و این رقابت را حساس‌تر می کند. ۱۰، ۱۵ سال پیش پیروزی مقابل تیم‌های کوچک‌تر مثل کامبوج یا مالدیو خیلی راحت‌تر بود اما حالا مربیانی را از ایتالیا و جاهای دیگر می‌آورند و سخت کار می‌کنند.

  • بیشتر بخوانید

انتقاد بالاک از ۴۸ تیمی شدن جام جهانی

اولین جام جهانی ۴۸ تیمی چگونه است؟

 ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، عربستان سعودی و ایران از آسیا تیم هایی بودند که در این سال‌ها بیشترین حضور را در جام جهانی داشتند.

سرمربی رقیب ایران: چطور است جام جهانی با ۱۵۰ تیم برگزار شود؟

با این حال موفقیت پایدار در سطح جوانان، هواداران را امیدوار کرده است که این بار ازبکستان را در جام جهانی ببینند. ازبکستان دو بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ به یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۲۰ سال رسید و اخیرا نیز به مرحله یک هشتم نهایی در آرژانتین رسید.

روان خیداروف، مربی جوانان ازبکستان می گوید: جام جهانی هدف ما و رویای اصلی ما است. نه تنها بازیکنان، بلکه مردم و کشور ما می‌خواهند در جام جهانی شرکت کنند. صعود به جام جهانی همه چیز را تغییر می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۰:۱۷

تقریبا همه کارشناسان با افزایش تعداد تیمها در جام جهانی مخالفند اما ظاهرا برای فیفا فقط پول مهمه.