• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402082417890
  • خبرنگار : 50210

مدیرکل منابع طبیعی استان:

پویش های مردمی بذرکاری استان مرکزی تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت

پویش های مردمی بذرکاری استان مرکزی تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت

ایسنا/مرکزی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: پویش های مردمی بذرکاری تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

عبدالحسین محمدی ۲۴ آبانماه ۱۴۰۲ در جریان برگزاری سومین مرحله از پویش بذرکاری با بذر بادام کوهی در محوطه دانشگاه اراک بیان کرد: این بذرکاری در حاشیه پروژه های آبخیزداری اجرا شده دانشگاه اراک با هدف توسعه فضای سبز، کنترل فرسایش، اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و فرهنگ سازی بذرکاری و نهالکاری در بین جامعه دانشگاهی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه پویش های بذرکاری متعددی در سطح استان در حال برگزاری است، افزود: دانشگاه های استان می توانند با هماهنگی و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بذر و نهال رایگان دریافت کرده و با بهره‌ گیری از ظرفیت های موجود، در راستای افزایش فضای سبز محیط دانشگاه ها با بذرکاری و نهالکاری اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب، بذر کاری و نهالکاری از گونه های بومی و با نیاز آبی کم استفاده می‌شود و اجرای پویش های مردمی بذرکاری تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، دکتر امیر انصاری رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه اراک بیان کرد: متاسفانه اراک به مانند دیگر شهرهای آلوده کشور، در روزهای اخیر هوای مناسبی نداشته است و از این ظرفیت درختکاری می توان برای توسعه فضای سبز استفاده کرد و دانشگاه اراک به لحاظ جغرافیایی در فضایی واقع شده که دره ای که در بالادست دانشگاه قرار دارد، پتانسیل بالایی در امر توسعه فضای سبز دارد.

وی تصریح کرد: در این منطقه از اراک، ۱۰۰ گونه جانوری خزنده و پرنده و ... شناسایی شده است و به دلیل قرق صورت گرفته و عدم حضور جامعه انسانی در این دره شاهد حضور حیات وحش و انواع پرنده در منطقه هستیم.

انصاری با اشاره به تدوین کتاب تنوع زیستی دره دانشگاه اراک گفت: این منطقه پتانسیل بالایی دارد و با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل منابع طبیعی، باغ گیاه شناسی غرب کشور در این منطقه احداث می شود و می تواند به محلی برای کار علمی و پژوهشی تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha