• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402082417946
  • خبرنگار : 50283

در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خانه سینما در بندر انزلی کلنگ‌زنی شد

خانه سینما در بندر انزلی کلنگ‌زنی شد

ایسنا/گیلان پروژه احداث ساختمان خانه سینمای بندر انزلی در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

صبح امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه با حضور جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر بندر انزلی پروژه احداث ساختمان خانه سینمای بندر انزلی در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندر انزلی اظهار کرد: در ایامی هستیم که بخشی از جامعه اسلامی تحت ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی هستند و استکبار جهانی از همه ابزار و ظرفیت خود برای پنهان نگاه داشتن جنایت‌هایی که انجام می‌شود و به تعبیری برای تحریف واقعیت‌ها استفاده می کند.

وی افزود: حضور هنرمندان و استفاده از ابزار هنر از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند برای مقابله با غیر حقایق و غیر واقعیت‌ها به عرصه بیاید.

امام جمعه بندر انزلی تصریح کرد: در همه جای دنیا هنرمندان به ویژه سینماگران و فیلمسازان از جمله مجموعه هایی اثرگذار در جامعه هستند که با فعالیت و آثار خود می‌توانند افکار عمومی را به سمت صحیح و مطلوب جهت دهی کنند.

حجت‌الاسلام شمس الدین تاکید کرد: در شرایط حساسی که انقلاب اسلامی با جنگ ترکیبی و تحریف واقعیت‌ها از طرف دشمنان مواجه است جامعه هنری خصوصاً جامعه سینما باید به حقایق و واقعیات بپردازد و رسالت خودش را در آگاهی بخشی به مردم و تبیین حقایق فراموش نکند.

همچنین در این مراسم احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هنر صدای مردم، صدای عدالت، رفع تبعیض و صدای رفع ظلم از نظام هستی است و کار هنر متعهد تلاش در این زمینه است.

دنیامالی تصریح کرد: در شهرستان بندر انزلی هنرمندان و اندیشمندان متعهد زیادی دارد و باید فضا را به گونه‌ای تعریف و طراحی کنیم که بتوانیم از این اندیشه‌ها  در قالب تضارب آرا و برخورد افکار استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم زهره زمانی، رئیس انجمن سینمای جوانان بندر انزلی اظهار کرد: آرزوی سه نسل فیلمساز در بندر انزلی داشتن یک مکان اختصاصی خوب و مجهز بود.

وی با بیان اینکه شهرستان بندر انزلی فیلمسازان بسیار بنامی تحویل سینمای کشور داده، افزود: چهره‌هایی که نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی هم خوب درخشیدند اما باور کنید همه این استعدادها همواره در جاهایی که اصلاً شایسته و سزاوار این هنرمندان نبوده رشد کردند.

زمانی گفت: هنرمندان و جوانان بندر انزلی  حقشان است که از مکان و امکانات خوبی بهره‌مند شوند چرا که همه جا اسم بندر انزلی را با غرور و افتخار حمل می‌کنند حتی به گوش جهانیان می‌رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha