• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402082418014
  • خبرنگار : 50444

امام جمعه بجنورد:

صنایع در برپایی مسابقات سراسری قرآن کریم به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

صنایع در برپایی مسابقات سراسری قرآن کریم به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
تزئینی

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: صنایع و کارخانه‌های بزرگ در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی خراسان شمالی در بجنورد برگزار می‌شود به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام رضا نوری در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی، اظهار کرد:‌ چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم یک رویداد فرهنگی بسیار مهم و ارزشمند است که در بجنورد برگزار می‌شود. از مدیران و صاحبان صنایع می خواهیم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین کمک کنند.

وی افزود:‌ برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقه‌ها، آبرویی برای استان خواهد بود. با توجه به اینکه بیش از یک هزار نفر از اصحاب قرآنی بین‌المللی، کشوری و عوامل اجرایی در این رویداد حضور خواهند داشت، کمک تمام ارگان‌ها و سازمان ها را نیز می‌طلبد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مجتمع تولیدی پتروشیمی و شرکت سیمان در برگزاری این رویداد همکاری دارند، تصریح کرد: از دیگر صنایع نیز می‌خواهیم که در این رویداد قرآنی مشارکت داشته باشند.

وی بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه استان در زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات ضعیف است، هماهنگی و مشارکت بیشتری نیاز دارد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه خراسان شمالی در زیرساخت حمل‌ونقل هوایی، ریلی و حمل‌ونقل عمومی مشکل دارد، گفت: رفت‌وآمد مسؤولان کشوری و فعالان در بخش‌های مختلف در این ایام با مشکلاتی مواجه است. این امر نیز نیازمند توجه بیشتر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این جلسه بر لزوم کمک صنایع و سازمان‌ها تأکید کرد و افزود: در بخش‌های هزینه‌های اسکان، پذیرایی و تبلیغات با کمبود منابع مالی مواجه‌ایم.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی افزود: برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی، کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته پشتیبانی، فرهنگی، حراست، تبلیغات و فناوری شکل گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات سراسری قرآنی، در حاشیه این مراسم، برنامه‌های زیادی از جمله محفل انس با قرآن کریم، برنامه‌های آموزشی و دیگر موارد نیز برای فعالان قرآنی در این استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از فرودگاه بجنورد خواستار برقراری پرواز در ایام مسابقات سراسری قرآن کریم در استان هستیم.

راه‌اندازی پورتال جامع فعالان قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه از راه‌اندازی پورتال جامع فعالان قرآنی در استان خبر داد و گفت: ساماندهی اصحاب قرآنی یکی از برنامه‌های این اداره کل است. با ایجاد سامانه‌ای، فعالان قرآنی می‌توانند ثبت نام کنند که بعد از راستی‌آزمایی، در پورتال جامعه فعالان قرآنی ثبت خواهند شد.

تقی صادقی افزود: تاکنون ۱۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان در این پورتال ثبت شده‌اند. از سایر فعالان قرآنی می‌خواهیم ثبت نام اولیه داشته باشند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم نوعی رویداد جهانی است، تصریح کرد: فعالان قرآنی کشور به نوعی در رشته‌های مختلف نخبه‌اند و در دنیا نیز از این نظر می‌درخشند.‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات متعلق به همه جامعه است و برکات زیادی برای استان خواهد داشت. باید تلاش کنیم این مسابقات بدون عیب و ایراد برگزار شود، چراکه مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: ملت مظلوم فلسطین زیر بار بمب‌ها و جنایت‌ها، مقاومت می‌کنند. جهانیان از رمز مقاومت سوال دارند که این همه مقاومت از کجا آمده است.

صادقی افزود: حتی اروپایی‌ها نیز قرآن خواندن را شروع کرده‌اند، چراکه می‌دانند مقاومت مسلمانان از قرآن و آموزه‌های آن شکل گرفته است. حتی این حادثه تلخ در درازمدت، بازگشت به قرآن را در دنیا افزایش خواهد داد، چون همه به دنبال این هستند که بدانند این ایمان و مقاومت از کجا آمده است.

در پایان این آیین، از پوستر چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha