• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402082418100
  • خبرنگار : 30147

یک مسئول عنوان کرد

نگرش مردم به فرزندآوری نسبت به گذشته ارتقا یافته است

نگرش مردم به فرزندآوری نسبت به گذشته ارتقا یافته است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته‌ گروه‌های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت خراسان رضوی گفت: نگرش مردم نسبت به فرزندآوری در مقایسه با ادوار گذشته ارتقا و بهبود یافته است اما هنوز در حد مطلوب نیست.

زهرا سوارکار در حاشیه سفر به شهر گرماب شهرستان فیروزه در گفت و گو با ایسنا از خانواده به عنوان بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی نام برد و افزود: موضوع بحران جمعیتی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اینکه فرزندآوری در شرایط کنونی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: باید در راستای دستیابی به اهداف سیاست‌های کلی جمعیت با برگزاری همایش و کارگاه‌های فرزندآوری گام برداریم.

رئیس کمیته‌ گروه‌های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت خراسان رضوی اظهار کرد: ازدواج مقوله‌ای بسیار مهم است و نکاتی دارد که زن و شوهر برای دوام زندگی خود حتماً باید از آنها استفاده کنند.

وی در خصوص این نکات گفت: زن و شوهر باید یاری‌گر یکدیگر بوده و سازگاری داشته باشند، همچنین به هم احترام بگذراند و توجه کنند، مسائل و مشکلات را با یکدیگر رفع کنند و به هم هدیه دهند.

سوارکار با بیان اینکه جوانان باید با آمادگی و پذیرش ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند، تصریح کرد: خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی انسان‌ها را برعهده دارد.

وی افزود: نتیجه تربیت و سازندگی انسان‌ها پرورش افرادی با ایمان است که تعالی و رشد جامعه را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیته‌ گروه‌های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت خراسان رضوی افزود: با توجه به این شرایط، ازدواج و تشکیل خانواده متدین ضروری است و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای استحکام بنای خانواده در فرزندآوری مجاهدت شود.

وی با اعلام اینکه اکنون افزایش سن سالمندی در کشور، در مرحله بحران قرار دارد، افزود: اگر به این مرحله فائق نیاییم، این موضوع در کشور ما تبدیل به ابر بحران خواهد شد.

سوارکار داشتن فرزند در نهاد مقدس خانواده و جمعیت جوان در جامعه ایرانی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: نگرش مردم نسبت به فرزندآوری در مقایسه با ادوار گذشته ارتقا یافته اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تلاش کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha