• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402082418135
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار:

کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد در استان مرکزی شناسایی و تعطیل شوند

کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد در استان مرکزی شناسایی و تعطیل شوند

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ‌با تاکید بر لزوم ارتقای ایمنی کمپ های ترک اعتیاد، گفت: کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد در استان مرکزی باید تعطیل شود.

بهنام نظری ۲۴ آبان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: کمپ ماده ۱۶ با تلاش‌های صورت گرفته راه اندازی شده که البته این اتفاق باید ۱۰ سال پیش رخ می‌داد و اکنون هم افزایی دستگاه‌های مختلف و ذیربط نیاز است. 

وی با اشاره به استقرار این کمپ در ساختمان استیجاری افزود: برای ساخت کمپ ماده ۱۶  باید از ظرفیت اعتبار موجود به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال استفاده شود و مجموعه‌ها سهم فرهنگی خود را بپردازند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: ارتقا سیستم ایمنی مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد در  استان با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی باید در دستور کار قرار گیرد که در این خصوص فرمانداری‌های استان باید گزارشی از وضعیت این مراکز تهیه کنند و ضمن شناسایی کمپ های ترک اعتیاد، مراکز غیرمجاز باید تعطیل شود. 

نظری ادامه داد: در راستای مقابله و پیشگیری از اعتیاد باید کمیته توانمندسازی در استان تشکیل و از افراد موثر و صاحب ایده استفاده شود. 

محسن خیرمند، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز گفت: مجموعه دی آی سی که درمان دارویی را در دستور کار دارد در حال نابودی است و دانشگاه علوم پزشکی برای تهیه اقلام این مرکز کار زیادی انجام داده است که این اقدامات از آلوده شدن ۳۵۰ نفر از افراد به بیماری ایدز جلوگیری کرده است. 

وی بیان کرد: مرکز درمان دارویی اعتیاد دی آی سی در پیشگیری از اعتیاد عملکرد خوبی داشته اما اکنون برای پرداخت حقوق کارکنان مرکز با مشکل مواجه است و کارکنان آن ۴ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند که باید با همت مجموعه استان این مسئله حل و از تعطیلی این مرکز جلوگیری شود. 

خیرمند بیان کرد: در خصوص کمپ ماده ۱۶ زنان و مردان باید تصمیم واحد گرفته شود، هم اکنون کمپ استیجاری ماده ۱۶ در استان راه اندازی شده و ظرفیت این کمپ ۱۲۰ نفر است که در این راستا پیشنهاد بنده این است که به دنبال مکان استیجاری دیگری نباشیم بلکه زمینی که مجوز آن دریافت شده نیز ساخته شود و دستگاه‌ها و شرکت‌ها برای ساخت کمپ ماده ۱۶ پای کار باشند. 

وی تاکید کرد: اگر کار ساخت پروژه کمپ ماده ۱۶ هم اکنون آغاز شود می‌توان در سفر دوم ریاست جمهوری برای آن اعتبار خوبی دریافت کرد. 

خیرمند خاطرنشان کرد: نخستین مشکل کمپ‌ها این است که ظرفیت کمپ‌ها رعایت نمی‌شود به طوری‌که ظرفیت کمپ ساوه به ۸۰ تا ۸۵ نفر رسیده است در حالی که ظرفیت اصلی آن ۳۰ نفر است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه سن اعتیاد هم اکنون به زیر ۱۰ سال رسیده است گفت: بعد از چهار سال پیگیری، اداره اجتماعی سازمان فرهنگی تشکیل شد و تمام مشکلات کارتن‌خواب ها در این حوزه بررسی می‌شود، ۱۰۰ درصد زنان کارتن خواب در استان معتاد هستند و باید این چرخه اصلاح شود. نزدیک به ۷۰ الی ۸۰  درصد دیگر کارتن‌خواب ها نیز معتاد هستند که با همکاری شهرداری تماما جمع آوری شده‌اند. 

خیرمند با بیان اینکه در درمان اعتیاد موفقیت حاصل نشده است، افزود: باید حداقل در حوزه پیشگیری اقدامات اثرگذار عملیاتی انجام شود. 

علی اکبر شایسته فرد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز گفت:  با توجه به حوادثی که در مرکز ترک اعتیاد در سطح کشور روی داد لذا می طلبد ایمنی در این خصوص در استان مورد توجه ویژه باشد. 

وی بیان کرد: کمپ‌ها در سطح استان باید کارشناسی شوند و هم چنین کمیته توانمندسازی باید استان را رصد کند و اقدامات طبق اولویت بندی صورت گیرد. 

رییس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: در سال جاری ۶۴۱ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و به کمپ ترک اعتیاد تحویل شدند. 

سرهنگ ناظمی با تاکید بر اینکه کمپ ماده ۱۶ استان، استاندارد لازم را ندارد و باید برای آن تدابیر لازم پیش‌بینی شود ادامه داد: در خصوص پیشگیری از گسترش مواد مخدر خطرناک بین جوانان به ویژه دانش‌آموزان، کارشناسان نیروی انتظامی به مدارس مراجعه و نکات آموزشی لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha