• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402082418140
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

نبود پژوهش؛ خلا صنعت بیمه/ نظام بیمه‌ای و تعاونی برای حفظ کرامت انسان‌ها است

نبود پژوهش؛ خلا صنعت بیمه/ نظام بیمه‌ای و تعاونی برای حفظ کرامت انسان‌ها است

ایسنا/اصفهان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه یک ظلمی که در صعنت بیمه‌ای وجود دارد پژوهش‌هایی است که انجام نمی‌شود، گفت: اگر در صنعت بیمه پژوهشی باشد، مشخص خواهد شد که نظام بیمه‌ای چقدر در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

عبدالرضا مصری اظهار کرد: مدیران باید در محیط داخلی فعالیت خود و محیط‌های پیرامونی فعالیت داشته باشند و قطعا علت اینکه یک نماینده در بین ۳۰۰ نماینده اول می‌شود، مدیریت چند بعدی آن است. 

وی با تاکید بر اینکه اصل اول قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی ایران است، توضیح داد: اصل دوم قانون اساسی ارکان را نام می‌برد که این نظام بر اساس توحید و بر ۵ رکن است، اما در اصل دوم به غیر از ۵ رکن یک بند ششم وجود دارد و آن کرامت انسان‌ها است. بنابراین چقدر این قانون ارزشمند است که اشاره دارد هرکسی برای کرامت انسان‌ها تلاش کند، ارزشمندترین کار را کرده است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بیمه‌ای و تعاونی یکی از کارهای حفظ کرامت انسان‌ها است، هرشخصی ممکن است در یک شب هستی‌اش را از دست دهد، اما بیمه کرامت آن شخص را حفظ می‌کند. یک ظلمی که در صعنت بیمه‌ای وجود دارد پژوهش‌هایی است که انجام نمی‌شود، اگر در صنعت بیمه پژوهشی باشد، مشخص خواهد شد که نظام بیمه‌ای چقدر در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است، نقش صعنت بیمه در صنایع و کارگه‌ها باید مشخص شود، ما باید از صنعت بیمه به صنعت حمایتی ریزش پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آن چیزهایی که در صنعت بیمه مطالبه نمی‌شود، اثرات جانبی به همراه خواهد داشت، افزود: هر مراجعه کننده یک موضوع دارد و اگر بتوانیم کسانی که در معرض دریافت خدمات بیمه هستند را با هنر فیلم‌سازی به تصویر بکشیم، بیمه هر روز توسعه پیدا می‌کند، در کشورهای بسیار برای فرهنگ‌سازی بیمه تلاش شده است، اگر بیمه اجباری شود، افراد حاضر نیستند آن را از دست دهند، چون امکانات بیمه را می‌بیند.

مصری با اشاره بر اینکه صنعت بیمه پاسخگو خسارت‌ها است، خاطرنشان کرد: تمرکز بیمه به صنعت، خسارت است و تا زمانی که به این صعنت به‌عنوان گیشه دریافت و پرداخت نگاه کنیم، رشد نخواهد کرد. اصلی‌ترین وظیفه بیمه در دنیا صیانت از حقوق بیمه شده است و باید شرکت‌های بیمه این قانون را مدنظر قرار دهند.

وی در خاتمه، گفت: بیمه‌ها نظام‌دهنده هستند، بیمه‌ها نباید با جوامع هدف رودروایسی داشته باشند، در بیمه دی نزدیک ۱ میلیون ۷۰۰ هزار نفر خانواده‌ بیمه شده‌اند و سرانه بیمه دی هستند، بنابراین از کارکنان این بیمه برای ارائه خدمات به این سرانه‌ها تشکر می‌کنیم. 

او این سخنان را در دومین اجلاس سراسری مدیران بیمه دی که به میزبانی اصفهان برگزار شد، بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha