• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402082418155
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

جشن مبادله کتاب یکی از مهمترین رویدادهای هفته کتاب در لرستان انجام می‌شود

جشن مبادله کتاب یکی از مهمترین رویدادهای هفته کتاب در لرستان انجام می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جشن مبادله کتاب به‌عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هفته کتاب در سطح استان انجام می‌شود.

اعظم روانشاد امروز ۲۴ آبان‌ماه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی هفته کتاب که در سالن جلسات شهید حیدریان این اداره‌کل برگزار شد، از برپایی نمایشگاه کتاب در خرم‌آباد خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه کتاب از سوی مؤسسه فرهنگی آوای خوش سراج با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد، امروز در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه کتاب تا ۲۰ آذرماه امسال برپا خواهد بود، افزود: در این نمایشگاه کتاب‌های علوم قرآنی و مذهبی، روانشناسی، ادبیات و شعر، داستان، رمان، زبان‌های خارجه، روانشناسی کودک، با تخفیف ۵۰ درصدی عرضه خواهد شد.

روانشاد با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی به‌صورت روزانه در نمایشگاه کتاب لرستان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا روزانه یک رویداد فرهنگی از قبیل رونمایی کتاب، نشست نقد کتاب و برنامه‌های جنبی دیگر از جمله نشست با ناشران و کتاب‌فروشان در نمایشگاه کتاب مورد تأکید قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه علاوه بر این جشن مبادله کتاب به‌عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هفته کتاب در سطح استان، پیگیری و انجام می‌شود، بر ضرورت حضور آموزش و پرورش و دانش‌آموزان در این رویداد فرهنگی تأکید کرد و افزود: در این زمینه نیز مکاتبات لازم با آموزش و پرورش صورت گرفته تا علاوه بر حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه‌های سطح استان، طرح مهم روزنامه دیواری انجام شود و لازم است که آموزش و پرورش نیز جهت تهیه و جمع‌آوری این آثار اقدام کند و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در جهت معرفی آنها اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت شهرستان‌ها در برگزاری این رویداد مهم اظهار کرد: رؤسای ادارات ارشاد شهرستان‌ها هم لازم است که بازدیدی از انتشارات و ناشران شهرستان‌ محل خدمت به‌مناسبت هفته کتاب داشته باشند تا تقدیری از این افراد هم صورت گرفته باشد.

روانشاد با بیان اینکه نشست علمی با دانشگاه لرستان با هدف آسیب‌شناسی حوزه کتاب نیز در این نمایشگاه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: برنامه اهدای کتاب در چند منطقه محروم و اجرای تئاتر کتاب در مصلی نیز از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مسابقه پادکست کتاب با هدف تولید محتوا در فضای مجازی، برگزار می‌شود تا محتوای مناسبی در طول سال برای افراد کتابخوان نیز تهیه شود، گفت: معرفی کتاب‌های نویسندگان در فضای مجازی نیز از دیگر اقداماتی است که در این هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha