• پنجشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402082518564
  • منبع : نمایندگی سمنان

برگزاری نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اختری "مردی از جنس شجاعت و فضیلت"

برگزاری نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اختری "مردی از جنس شجاعت و فضیلت"

ایسنا/سمنان  آئین نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اختری (ره) تحت عنوان "مردی از جنس شجاعت و فضیلت" در سمنان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۲۵ آبان در این آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، هاشمی استاندار سمنان ،نماینده مردم سمنان در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار شد اظهار کرد: تجلیل از بزرگان و عالمان دین، توفیقی برای ما است و در واقع این بزرگداشت به معنای بزرگداشت علم، شجاعت، جهاد و فقاهت است. 

امام جمعه سمنان ادامه داد: آیت الله اختری در خانواده ای مومن و با فضیلت متولد شده و دارای هوش، استعداد و انگیزه ای قوی برای رسیدن به کمال بود. 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: شوق، اشتیاق و علاقه وافر و استمراری آیت الله اختری برای رسیدن به کمال مثال زدنی و درخور توجه بود. 

وی با بیان اینکه آیت الله اختری، تنها کسی بود که در مسجد امام (ره)، اعتکاف رمضانیه داشتند، افزود: ایشان در آن زمان هر سال این اقدام‌ مبارک را به انجام‌ می رساندند و این امر یک زمینه برای کمال ایشان بود. 

مطیعی با بیان اینکه تلاش و کوشش بی وقفه و شبانه روزی آیت الله اختری(ره) بسیار مشهود است، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ کتاب و مقاله از آیت الله اختری به یادگار مانده که تمامی آنها در موقع نیاز جدی کشور به چاپ رسیده بود.

امام جمعه سمنان گفت: بهره گیری از اساتید خوب و بزرگ همچون آیت الله میلانی، آیت الله وحید، آیت الله فلسفی و ... از موجبات کمال آیت الله اختری بود. 

برگزاری نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اختری "مردی از جنس شجاعت و فضیلت"

وی با بیان اینکه عالم، همچون‌چشمه ای است که اطرافیان باید از وجود ایشان سیراب شوند، اضافه کرد: بی تردید دوستان درسی، سیاسی و ... آیت الله اختری (ره) در رشد و کمال ایشان موثر بودند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دارایی های ذاتی، همراه با توفیق الهی موجب رشد و کمال آیت الله اختری شد، اظهار کرد: مرحوم آیت الله اختری (ره) در عبادت، زبانزد بودند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha