• پنجشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082518576
  • خبرنگار : 71402

«بیت‌لحم» در بزرگداشت شهدای غزه جشن‌های کریسمس را لغو کرد

«بیت‌لحم» در بزرگداشت شهدای غزه جشن‌های کریسمس را لغو کرد

مراسم سالانه کریسمس در بیت‌لحم از سوی مقامات فلسطینی و به احترام شهدای فلسطینی و حماس در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه لغو شده است.

به گزارش ایسنا، شهرداری بیت‌لحم از برنامه‌های خود برای حذف درخت کریسمس و تزئینات جشن در میدان «منگر» (گهواره) خبر داد. این اولین بار است که تزئینات کریسمس در محلی که زادگاه حضرت مسیح(ع) شناخته می‌شود، برپا نمی‌شود.

مقامات شهر کرانه باختری به دیلی‌تلگراف گفتند که طرح‌های معمول «به احترام شهدا و همبستگی مردمانمان در غزه» لغو شده است.

یکی از سخنگویان به این روزنامه گفت که مراسم دعاهای سنتی کریسمس در اواخر دسامبر بدون درخت کریسمس معمول یا چراغ‌های جشن همچنان برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود برنامه‌های بیشتر برای ایام جشن در این منطقه در روزهای آینده اعلام شود.

مقامات فلسطین تاکید کردند که «دلیل این تصمیم، وضعیت عمومی فلسطین است. مردم واقعا دل جشن گرفتن ندارند، آنها غمگین، عصبانی و ناراحت هستند.»

این مقامات گفتند: «مردم ما در غزه به شکلی عامدانه قتل‌عام و کشته می‌شوند. بنابراین، در حالی که یک قتل‌عام در غزه و حملات در کرانه باختری رخ می‌دهد، برگزاری چنین جشن‌هایی اصلا مناسب نیست. امسال وضعیت بیت‌لحم عجیب است و حال و هوای بسیار غم‌انگیزی حاکم است و این دقیقاً همان چیزی است که جهان باید ببیند و متوجه شود که این شرایط عادی نیست. بیت‌لحم باید پیام تسلیت و سوگواری خود را ارسال کند.»

شهر بیت‌لحم معمولا در آستانه کریسمس گردشگران بسیاری را جذب می‌کند و مسیحیان به زیارت میدان منگر و کلیسای حضرت مسیح می‌روند.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز (پنج‌شنبه) در حالی وارد چهل‌ و یکمین روز خود شده که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه به بهانه وجود تونل‌های حماس در زیر آنها همچنان هدف حملات و یورش نظامیان صهیونیست است و سی‌ان‌ان اعلام کرده هیچ مدرکی دال بر کشف تونل حماس در زیر بیمارستان الشفا وجود ندارد.

اسماعیل الثوابته، مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید افزایش یافته که چهار هزار و ۷۱۰ تن از آنها کودک هستند. این نهاد همچنین اعلام کرد، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از ۷۵ بیمارستان و مرکز درمانی از چرخه ‌خدمات‌رسانی خارج شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha