• پنجشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402082518580
  • خبرنگار : 50649

استفاده از کود مرغی فراوری نشده توسط کشاورزان عامل بوی نامطبوع در بخش "گله‌دار"

استفاده از کود مرغی فراوری نشده توسط کشاورزان عامل بوی نامطبوع در بخش "گله‌دار"

ایسنا/فارس رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر، برخی نارضایتی‌های روستاییان و اهالی این بخش را یادآور شد و خواستار برخورد مسئولان بخش با پدیده استفاده از کود مرغی فرآوری نشده در مزارع کشاورزی شد.

علیرضا فرجی امروز، ۲۵ آبان در دیدار با بهمنی بخشدار گله‌دار شهرستان مهر بر لزوم توجه به حفظ محیط زیست و تامین رفاه شهروندان و روستاییان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم مناطق روستایی و حومه شهر گله‌دار که شدیداً مورد اعتراض شهروندان و روستاییان است، استفاده کود مرغی فرآوری نشده توسط کشاورزان است که با استفاده از کود مرغی درمحیط کشاورزی باعث ایجاد آلودگی خاک، پیدایش حشرات ناقل، نفوذ به آب‌های زیرزمینی وآلوده کردن آن وهمچنین ایجاد بوی نامطبوع در محیط شده است.

وی ادامه داد: حل این چالش به تنهایی توسط محیط زیست مقدور نیست و می‌طلبد تمام دستگاه‌های مسئول از جمله شبکه بهداشت و مدیریت جهاد کشاورزی و بخشداری همکاری کنند.

فرجی همچنین موضوع جمع‌آوری زباله و پسماند در مناطق روستایی این بخش را گوشزد کرد و گفت: عدم رعایت روند اصولی جمع‌آوری و دفن زباله‌ها در اکثر نقاط قابل مشاهده است  و لازم است در این زمینه تمهیدات ویژه به‌کار گرفته شود.

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهر اظهار کرد: امروزه توجه به محیط زیست در تمامی بخش‌های کشور بالاخص محیط‌های روستایی اهمیت یافته است تا با توجه بهتر و بیشتر بتوان در عین بهره‌برداری مناسب از محیط از آن حفاظت شود.

فرجی اضافه کرد: مناطق روستایی به واسطه نزدیکی بیشتر به طبیعت، اثرات مستقیمی که بر طبیعت می گذرد و تاثیراتی که از طبیعت می‌پذیرد از اهمیت بسزایی برخوردارند، این امر ضرورت توجه به محیط زیست روستایی را دوچندان می‌کند.

بهمنی، بخشدار گله دار نیز در این دیدار مسائل و رعایت قوانین زیست محیطی را مهم دانست و قول مساعد داد موارد بیان شده را پیگیری کند و سپس افزود: به منظور بررسی مشکلات محیط زیستی بخش گله‌دار در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور اداره محیط زیست ودهیاران ودیگر مسئولان ذیربط تشکیل و موارد مطرح شده به طورجدی بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان ضمن هماهنگی با شهرداری گله‌دار از محل سایت دفن پسماند شهرگله دار بازدید میدانی به عمل آمد و مقرر شد اقدامات اصولی‌تر توسط شهرداری به طور جد پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha