• پنجشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402082518679
  • منبع : جمعیت هلال احمر

ورود ۸۰۰۰ امدادگر جدید به هلال احمر

ورود ۸۰۰۰ امدادگر جدید به هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور از ورود ۸۰۰۰ نیروی امدادی جدید به این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق محمودی با اشاره به برگزاری مانور اسکان اضطراری در کلانشهر تهران که روز گذشته در بوستان ولایت برگزار شد،گفت:  مانورها در مقیاس کوچک از نظر حجم تجهیزات و نیروی انسانی برگزار می‌شوند اما از نظر کنترل در حجم وسیع تری برگزار می‌شوند. مهم‌ترین وجه این مانور آن است که تمام دستگاه‌ها با حداکثر ظرفیت در آن حضور دارند و مدیریت و طرحی که باید در عملیات های امداد و اسکان پیاده شود در این تمرین پیاده‌سازی می‌شود و نقاط قوت و ضعف آن مشخص و در عملیات های واقعی‌، این نواقص برطرف می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشورمان گفت: با توجه به جمعیت بالای تهران می‌توان گفت این مانور در سطح ملی و کشوری است و بازخورد آن ملی است و به تمام کشور سرایت پیدا می‌کند و از نظر مدیریت، تجهیزات و آموزش به طور کامل ارزیابی و در بوته امتحان قرار می‌گیرد و باعث رفع نواقص می‌شود، مانور ملی استان تهران نیز با شرکت استان‌های معین به زودی و در فصل پایانی سال اجرا می‌شود. پارک ولایت به طور واقعی مکانی است که اگر در تهران زلزله ای اتفاق بیفتد برای اسکان اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تجهیزات آن نیز تجهیزات واقعی روز تهران البته در مقیاس این نقطه است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اضافه کرد: در تهران پس از وقوع بحران ممکن است در بزرگراه‌ها انسدادی صورت بگیرد لذا تجهیزات و شیوه‌های مختلف امداد از طریق هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، البته روی زمین نیز تجهیزات ویژه ای برای آواربرداری و تیم های زنده یاب و تجهیزات آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز در کشور در هیچ ماموریتی که نیازمند گستردگی بوده است، دچار مشکل نشدیم و یک هزار دستگاه خودروی امداد و نجات تا پایان سال به تجهیزات عملیات ما اضافه و هشت هزار نفر نیروی امدادی به سازمان امداد و نجات ملحق می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha