• پنجشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402082518699
  • خبرنگار : 30165

مراسم تقدیر از برگزیدگان جایزه ترویج علم

بهرام رادان: مستند علمی «کاپیتان من» در هزارتوی گرفتن مجوز پخش برای دانش‌آموزان است

بهرام رادان: مستند علمی «کاپیتان من» در هزارتوی گرفتن مجوز پخش برای دانش‌آموزان است

تهیه‌کننده مستند علمی «کاپیتان من» گفت: با وجود تأییدیه‌های بسیار، آموزش و پرورش مجوز تماشای مستند علمی «کاپیتان من» برای دانش‌آموزان را نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، بهرام رادان در مراسم تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم، با بیان اینکه به دلیل احساس دینی که به علم ایران داشته است، به سمت ساخت مستند علمی رفته است، گفت: سال ۹۶ به سیاوش صفاریان‌پور گفتم که حس می‌کنم ادای دینی به علم ایران دارم و دوست دارم در این حوزه کاری انجام دهم. ایده اولیه یک سری ویدئوهای کوتاهی بود که مشابه آن در نشنال جئوگرافیک و... وجود دارد. 

وی ادامه داد: در نهایت بعد از دو سال کرونا، این تلاش‌ها تبدیل به مستند علمی «کاپیتان من» شد که با همکاری متخصصان علوم شناختی این همکاری شکل گرفت.

وی ادامه داد: این مستند از پیچ و خم‌های متعددی گذر کرد و به اکران رسید. این فیلم به پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم گروه هنر و تجربه تبدیل شده است. 

رادان با بیان اینکه تحلیل مخاطبان این فیلم نشان داده است که مخاطبان این فیلم بیشتر نوجوانان و گروه‌های سنی دبیرستانی و راهنمایی است، گفت: این موقعیت بسیار ویژه‌ای است و با وزارت آموزش و پرورش نامه‌نگاری کردیم که گروه‌های دانش‌آموزی را برای تماشای این فیلم به سینما بفرستند تا بتوانیم چراغی را در همراه کردن علم و سینمای کشور روشن کنیم.

وی اظهار کرد: این هزارتوی پیچیده، گاهی می‌خواهد بین مردم و مخاطبان و آثاری که آن‌ها تمایل به تماشا دارند، سد بگذارد.

تهیه‌کننده مستند علمی «کاپیتان من» اظهار امیدواری کرد که موفقیت این فیلم راهی باشد برای افرادی که علاقه‌مند ساخت فیلم‌های علمی هستند تا این افراد بتوانند با خیال راحت بیشتری در این مسیر گام بردارند.

وی خاطر نشان کرد: ما از کمک‌هایی که در دنیا برای ساخت فیلم‌های علمی وجود دارد، محروم هستیم؛ ولی ما قدرت تخیل و اراده خود را داریم و می‌توانیم به آن تکیه کرده و آثار خود را بسازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha