• جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082618812
  • خبرنگار : 71516

طرح رژیم صهیونیستی برای افزایش جمعیت جنوب غزه و از بین بردن زیرساخت‌ها

طرح رژیم صهیونیستی برای افزایش جمعیت جنوب غزه و از بین بردن زیرساخت‌ها

براساس یک سند که از سوی مسؤولان اردنی و فلسطینی مورد بررسی قرار گرفت، رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای یک طرح میدانی و نظامی برای تحقق هدف خود یعنی کوچاندن مردم غزه از شمال به جنوب و از بین بردن کامل زیرساخت غزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، در این سند که در رام الله و امان مورد بررسی قرار گرفته هشدار داده شد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با دستور مستقیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد جنوب غزه را نیز هدف قرار دهد. بیمارستان‌ها در جنوب و زیرساخت پزشکی هدف مرحله آتی است.

براساس این سند که درباره ارزیابی وضعیت و مواضع است، رژیم صهیونیستی قصد دارد مردم جنوب را نیز آواره کند و در نتیجه کوچاندن اجباری به مصر یک مساله حیاتی و اساسی خواهد بود و بعدا مورد مذاکره و بررسی قرار خواهد گرفت.

براساس پژوهشی که کمیته بحران اردن و فلسطین اخیرا مورد بررسی قرار داد، تخلیه شمال غزه از جمعیت حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصدی به معنای از بین بردن غیرانسانی و بی‌سابقه زیرساخت غزه و خدمات باقی مانده در جنوب غزه است.

براساس این پژوهش، رژیم صهیونیستی طرحی را برای تخلیه مساحتی حدود ۶۰ کیلومتر از شمال غزه از تمام ساکنان و کوچاندن آن‌ها به جنوب دارد که به معنای از بین بردن مساحت بزرگی از اراضی در شمال و اسکان آن‌ها در مساحتی حدود ۵۶ درصد از جنوب است. این مساله وضعیت جنوب را بسیار جنون آمیز می‌کند. این طرح زمینه را برای ورود کمی از کمک‌ها و امدادرسانی در جنوب باز می‌کند.

موسسات اردنی هشدار دادند که این عملیات منجر به افزایش ساکنان جنوب در حدود ۳۲ درصد و در یک مساحت کوچکتر می‌شود. بعد از کوچاندن مردم شمال به جنوب، رژیم صهیونیستی به دنبال هدف قرار دادن زندگی مردم جنوب نیز خواهد بود و این مساله وضعیت فاجعه بار انسانی را به وجود خواهد آورد که جامعه بین‌المللی و کشورهای غربی را به فشار شدید بر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای بازگشایی گذرگاه‌ها و ایجاد اردوگاه‌های آوارگان و پناه بردن موقت به مرزهای مصر می‌کند. امان همواره درباره این طرح هشدار داده‌است، جنگ بیمارستان‌های غزه در شمال هدف اصلی آن فقط از بین بردن زیرساخت نیست، بلکه هدف کوچاندن مردم غزه به گونه‌ای است که سازمان ملل نمی‌تواند درباره آن سکوت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha