• جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402082618814
  • خبرنگار : 50589

/روایت هفته/

از تمدید طلسم تراکتور در آزادی تا فتح جام‌جهانی توسط تکواندوکاران میانه‌ای

از تمدید طلسم تراکتور در آزادی تا فتح جام‌جهانی توسط تکواندوکاران میانه‌ای

ایسنا/آذربایجان شرقی ورزش آذربایجان‌شرقی در طول هفته‌ای که گذشت با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ادامه آمده است.

استقلال و تراکتور در تقابلی حساس از هفته دهم لیگ‌برتر فوتبال ایران روز شنبه بیستم آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف‌آرایی کردند که این بازی در نهایت با برتری دو بر صفر شاگردان جواد نکونام خاتمه یافت.

ایمان سلیمی در دقیقه ۲۵ و گوستاوو بلانکو در دقیقه ۵۰ برای آبی‌های پایتخت گلزنی کردند.

تراکتور درحالی متحمل این شکست شد که آخرین‌بار در دیدار رفت لیگ شانزدهم و با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست استقلال را در تهران شکست بدهد. تقابلی که با نتیجه دو بر یک به پایان رسید و گل‌های تراکتور را فرزاد حاتمی وارد دروازه حریف کرد و تک گل استقلال را هم کاوه رضایی به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، قرمزپوشان در طول فصول اخیر برابر استقلال ناکام بوده‌اند و پاکو خمس با برد در بازی رفت لیگ بیست‌ودوم توانست بر طلسم ۱۴۱۹ روزه‌ی عدم برد تراکتور مقابل استقلال غلبه کند. اما طلسم عدم پیروزی تیم تبریزی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی با باخت در بازی بزرگ هفته، از ۲۵۴۹ روز که از آن شش سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز می‌گذشت عبور کرد؛ طلسمی که حداقل تا بازی بعدی دو تیم‌ در تهران ادامه‌دار خواهد بود.

اکنون استقلال با ۲۲ امتیاز صدرنشین لیگ‌برتر است و تراکتور با ۱۵ امتیاز در رتبه‌ی ششم قرار دارد.

حسرت ادامه‌دار مس‌سونگون برای کسب پیروزی

مس‌سونگون ورزقان و نفت‌وگاز گچساران به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

دوتیم مس‌سونگون ورزقان و نفت‌وگاز گچساران در تقابلی از هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال موسوم به لیگ آزادگان از ساعت ۱۴:۳۰ سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه در ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز به دیدار هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

مسی‌ها در دقیقه ۳۰ بازی و روی ضربه علی پورمحمد از نقطه پنالتی به گل رسیدند و گل میهمان در دقیقه ۷۷ توسط امیر محمد منصف، وارد دروازه سونگونی‌ها شد.

مس‌سونگون اکنون با ۱۴ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارد و نفت‌وگاز گچساران با ۱۸ امتیاز جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

از آخرین پیروزی مس‌سونگون در لیگ دسته اول نزدیک به دو ماه می‌گذرد؛ جایی که لاله‌های نارنجی در تقابلی از هفته چهارم این رقابت‌ها با یک گل از سد شهرداری آستارا عبور کردند.

سونگونی‌ها هفته آینده میهمان سایپا خواهند بود و نفت‌وگاز گچساران از پارس جنوبی جم پذیرایی می‌کند.

تیم‌ملی ایران فاتح اولین دوره مسابقات بین‌المللی هنر امداد و نجات ورزشی

اولین دوره مسابقات بین‌المللی هنر امداد و نجات ورزشی به میزبانی تبریز با قهرمانی تیم‌ملی ایران به اتمام رسید.

اولین دوره مسابقات بین‌المللی هنر امداد و نجات ورزشی با هدف ترویج ورزش در دو بخش تیمی و انفرادی با حضور تیم‌هایی از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان به همراه تیم ملی ایران و تیم منتخب آذربایجان‌شرقی (تیم ورزشی آتش‌نشانان تبریز) با جانمایی ۳۰ مانع، سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه به میزبانی پارک ائل‌گلی در تبریز برگزار شد.

در پایان این مسابقات، تیم‌ملی ایران عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تیم ورزشی آتش‌نشانان تبریز نائب قهرمان شد و تیم‌های عراق و سوریه به طور مشترک جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش انفرادی نیز علی رجبی از ایران‌ قهرمان شد و امین احمدپوری از تیم ورزشی آتش‌نشانان تبریز بر سکوی نائب قهرمانی ایستاد، عبدالله الغزالی از عراق و مجد دیوب سوریه به طور مشترک سوم شدند.

هوگوپوشان میانه‌ای طلایی شدند

میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی، دو تکواندوکار ملی‌پوش آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های جام جهانی کره‌جنوبی در ترکیب تیم‌ملی خوش درخشیده و مقام قهرمانی این مسابقات در بخش تیمی را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

رقابت‌های جام‌جهانی به میزبانی کره‌جنوبی در سالن «کنیتکس» شهر گویانگ با حضور ۹۶ تکواندوکار برگزار شد.

تیم‌ملی آقایان ایران با ترکیب ترکیب میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی و ابوالفضل عباسی در فینال این رقابت‌ها مقابل استرالیا، دو راند به برتری دست یافت و بر مقام قهرمانی نائل شد.

ملی‌پوشان ایران در نخستین مبارزه کره جنوبی را دو بر یک در راند شماری از پیش رو برداشت و سپس با برتری دو بر صفر در پیکار با برزیل به دیدار نهایی صعود کرد.

در بخش آقایان این مسابقات هشت تیم استرالیا، ساحل عاج، مراکش، کره جنوبی، برزیل، ایران، چین و مکزیک حضور داشتند.

هدایت تیم‌ملی برعهده مجید افلاکی است.

هوگوپوشان کشورمان در بخش ترکیبی این مسابقات نیز، با حضور یلدا ولی‌نژاد، ملیکا میرحسینی، میرهاشم حسینی و ابوالفضل عباسی بر سکوی سوم ایستادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۷ ۱۷:۵۰

خمس واقعا مربی آماتور هست زنوزی از جیبش هزار میلیارد خرج میکه خمز دلال ستاره ها رو رو نیمکت میزاره حیف این ظلم ها و باخت ها حق هواداران نیست