• جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402082618822
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه جامعه از مسیر کتابخوانی می‌گذرد

توسعه جامعه از مسیر کتابخوانی می‌گذرد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم هم افزایی همه نهادها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: توسعه جامعه از مسیر کتاب و کتابخوانی می‌گذرد.

عابدین خرّم، در گردهمایی کتابداران آذربایجان شرقی به مناسبت هفته کتاب با گرامیداشت یاد و خاطره علامه امینی افزود: شهرت این بزرگمرد با خدمات فکری و علمی‌اش جهانگیر شده است.

وی اضافه کرد: ما حتما باید فرزندان‌مان را با این شخصیت‌های بزرگ و مجاهدت‌های آنان در زمینه نشر دین الهی، فرهنگ و انسانیت آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه باید ترویج فرهنگ کتابخوانی را برای خود اولویت بدانیم، ادامه داد: وقتی طرحی عمرانی دچار کندی پیشرفت است، همه به فکر تسریع در تکمیل آن هستند، اما این امر در حوزه کتاب و کتابخوانی صدق نمی‌کند. 

خرّم با بیان اینکه کتاب به عنوان غذای روح انسان و تعالی بخش وی، مورد نیاز است، این سوال را مطرح کرد که کتاب چه جایگاهی در سبد خانوار ما دارد. 

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید بستر لازم برای انس گرفتن خانواده‌ها و به ویژه کودکان‌مان با کتاب، کتابفروشی و کتابخانه‌ها را فراهم کنیم. 

 وی افزود: مسیر پیشرفت کشور از کتابخوانی می گذرد، چون کتابخوانی، دانش، معرفت، خردورزی و همزیستی را ارتقا می دهد. 

وی اضافه کرد: هر فضیلتی که متصور باشیم، در کتابخوانی وجود دارد و این امر به ویژه در مورد کسانی که به دنبال علم نافع هستند، به طور مضاعف صادق است. 

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب ما الگوی عینی کتابخوانی و کتاب دوستی هستند و این امر را می‌توان در نشست ایشان با برگزیدگان حوزه‌های فرهنگی و علمی و هنری و اهل دانش به عینه دید.

خرّم با اشاره به اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که کتاب و کتابخوانی در آن تاریخی غنی دارد، افزود: در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان اتفاق افتاده که جای خوشحالی دارد و امیدبخش است، هر چند معتقد هستیم که نباید به وضع موجود راضی شد و باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی تاکید کرد: باید مسوولان آموزش و پرورش و دانشگاه ها به کمک اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی بیایند و ما نیز کمک می کنیم که زیرساخت های این حوزه در استان رشد خوبی داشته باشند. 

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: هر قشری ذائقه مخصوصی دارد و در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز باید از طریق آموزش و فرهنگ سازی اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان را به سوی کتابخوانی سوق داد و ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: اگر در ترویج فرهنگ کتابخوانی کوتاهی کنیم باید منتظر عواقبی باشیم که در آینده همه مان را رنجور خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: یاد همه شهدا و به ویژه شهدای مظلوم غزه در بمباران ددمنشانه صهیونیست‌ها را گرامی می‌داریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، افزود: این دژخیمان زمان و حامیان آن روی نرون و هیتلر را سفید کرده و جای تعجب دارد که در هزاره سوم و دنیای متمدن چنین جنایاتی رخ می‌دهد و مدعیان حقوق بشر از ددمنشی رژیم صهیونیستی حمایت بی چون و چرا می‌کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha