• جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402082619020
  • خبرنگار : 50126

امام جمعه ایلام:

غزه شاهد سخت‌ترین جنایت تاریخ است

غزه شاهد سخت‌ترین جنایت تاریخ است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: امروز مردان، زنان، کودکان و مسلمان مقتدر مظلوم غزه بی‌رحمانه مورد سخت‌ترین جنایت‌های طول تاریخ بشریت قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین"اله‌نور کریمی‌تبار" در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: آن حضرت تربیت شده خانه وحی، بهترین الگوی برای دختران، همسران، مادران و زنان در جامعه اسلامی است، هرچند دشمن در تلاش است به جای چنین شخصیت‌هایی، افرادی که ارتباط با خدا ندارند و کسانی که از تعالی انسانی و شرافت بشری به دور هستند را به طرق مختلف به عنوان الگو و اسوه جوانان معرفی کنند.

امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه باید مراقب بود و تلاش کرد که هرچه می‌توانیم خود را به سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امامان معصوم(ع) نزدیک کنیم، گفت: با توجه نقشی که حضرت زینب(س) به عنوان یک الگو در کربلا داشت، روز میلاد مبارک آن حضرت را به عنوان روز پرستار نامگذاری کرده اند؛ پرستاران، فرشته‌های نجات بیماران هستند و از زحمات این قشر پرتلاش تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که بخشی از سرمایه‌های ارزشمند انسانی کشور را به سمت و سوی خود جذب کند، تصریح کرد: دشمن نخبه‌های علمی، پزشکان متخصص و فوق تخصص و جامعه پرستاری را هدف قرار داده و لازم است مسئولان تصمیم ساز کشور تلاش کنند از تحقق برنامه‌های دشمن پیشگیری کنند.

کریمی‌تبار ادامه داد: مسئولان بایستی با ایجاد انگیزه برای این اقشار اثرگذار، از خروج این سرمایه از کشور جلوگیری کنند، طبیعتاً این افراد، دلبستگی به آب و خاک کشور دارند و مایل نیستند که درد غربت و زندگی در بین اجانب را بپذیرفته و زخم زبان و نگاه‌های تحقیرآمیز آنها را تحمل کنند.

امام جمعه ایلام گفت: عواملی که موجب می‌شود این افراد خانه و کاشانه خود را ترک کنند، بایستی برطرف شود؛ مشکلات آنان مورد رسیدگی قرار گیرد تا طعمه صیادانی نشوند که می‌خواهند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

کریمی‌تبار تاکید کرد: برای یک نخبه میلیاردها ریال هزینه می شود و وقتی می‌خواهد به ثمر بنشیند و مردم از ثمرات و جمهوری اسلامی از برکات آن برخوردار باشد، چرا باید این فرصت را به دیگران داد تا این میوه را در سبد خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های استکبار جهانی، آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در غزه به عنوان حوادث تلخ تاریخ بشریت در جهان معاصر، گفت: امروز مردان، زنان، کودکان و مسلمان مقتدر مظلوم غزه بی‌رحمانه مورد سخت‌ترین جنایت‌های طول تاریخ بشریت قرار گرفته‌اند.

امام جمعه ایلام با تحسین استقامت کم‌نظیر مردم غزه به عنوان جلوه ایمان، صبر و مقاومت الهی، تصریح کرد: در تاریخ پرغصه غزه و ۱۶ سال محاصره شدید این مردم آنچنان بر این مردم گذشته است که حاضرند چنین مظلومانه نسل‌کشی شوند، اما مقاومت کنند و از حداقل حقوق در سرزمین خود برخودار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: روی دیگر این جنایت‌ها، بیداد و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و حامیان آنها است؛ نسل کشی که در تاریخ بی‌سابقه است، کشتار با سلاح‌هایی که خود این جنایتکاران استفاده از آن را در جنگ ممنوع کرده‌اند، این جنایت‌ها نباید از حافظه ملت‌ها و تاریخ فراموش شود.

کریمی تبار گفت: حضور سربازان جنایتکار در بیمارستان شفا و کشتن بیمارانی که بر روی تخت‌های بیمارستان‌ها قرار دارند، ماهیت واقعی آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در نسل کشی، تبعیض و رفتار دوگانه را آشکار می‌کند، نمایش دموکراسی، حقوق بشر و حقوق حیوانات، بازی فریبنده‌ای برای افکار عمومی جهان است.

کریمی تبار با قدردانی از پیگیری‌های استاندار ایلام در جانمایی پارک پلی پروپیلن در منطقه آزاد مهران، گفت: این مکان‌نمایی زمان زیادی از استان گرفت، مدیرانی که به جای کمک کردن، مانع این جانمایی شدند باید در روز قیامت، جوابگو باشند؛ اگر آن زمانی که بنا شد چنین کلنگی به زمین زده شود، این اقدام انجام می‌گرفت الان جوانان ما در این طرح مشغول به کار بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha