• جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402082619055
  • خبرنگار : 50532

حادثه برای کشتی تجاری در بندر آستارا

حادثه برای کشتی تجاری در بندر آستارا

ایسنا/گیلان یک کشتی تجاری که پس از بارگیری در بندر آستارا به مقصد بندر هوسان باکو در حال حرکت بود، هنگام عبور از کانال بندر آستارا به سمت دریای خزر، به گِل نشست.

یک کشتی تجاری که به مقصد بندر هوسان باکو در حال حرکت بود، هنگام عبور از کانال بندر آستارا به سمت دریای خزر به گِل نشست.

این کشتی تجاری ۲۵۰۰ تنی پس از بارگیری در بندر آستارا راهی بندر هوسان باکو در جمهوری آذربایجان بود که صبح امروز، جمعه، ۲۶ آبان ماه در کانال بندر آستارا به گِل نشست. کشتی فوق حامل محموله مواد پتروشیمی است و تلاش ها برای نجات این کشتی ادامه دارد و در همین رابطه استفاده از یدک کش اعزامی از بندر انزلی برای شناور کردن مجدد این کشتی تجاری و ادامه مسیر آن به سمت بندر هوسان باکو در دستور کار قرار گرفته است.

در حال حاضر هیچ خطری این کشتی تجاری را تهدید نمی‌کند، اما در صورت طوفانی شدن دریا، امکان کج و غرق شدن کشتی بیش‌ از پیش احساس می‌شود که امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

به گزارش ایسنا، وجود عمق و بستر لازم در هر بندر از الزامات زیربنایی برای پهلوگیری کشتی‌ها است و متاسفانه عدم اجرای کامل عملیات لایروبی حوضچه بندر آستارا که از تعهدات رسمی سازمان بنادر و دریانوردی کشور است، موجب ابهامات و سوالاتی برای دریانوردان و کشتیرانان شده و واکنش‌ها و انتقادات مردم و مسئولان ارشد شهرستان مرزی بندر آستارا را به همراه داشته است.

با وجود نگرانی های ناشی از تغییر مسیر کشتی های بزرگ از بندر آستارا به علت مشکل عمق بندرگاه، ترانزیت دریایی در آن ادامه دارد و اگر معضل لایروبی برطرف شود، بندر آستارا رشد چشمگیری در داد و ستد بین المللی ایفا خواهد کرد.

مانع زدایی از لایروبی بندر آستارا به عزم راسخ و حرکت جهادی مدیران امر بستگی دارد تا این خواسته بر حق مردم و مسئولان شهرستان آستارا محقق شود.

مجتمع بندری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۶ ۲۱:۲۶

یکی از مشکلات استارا همین رسوب گیر بودنش هست و به همین خاطر احداث بندر تجاری در اونجا از اول اشتباه بود حتی اگه شبانه روزی هم لایروبی کنند با اولین طوفانی شدن دریا حجم بالایی رسوب اونجا جمع میشه