• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402082719186
  • خبرنگار : 50300

به کارگیری بیش از ۱۸۰ دستیار آموزشی در دانشگاه آزاد دزفول

به کارگیری بیش از ۱۸۰ دستیار آموزشی در دانشگاه آزاد دزفول

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از به کارگیری بیش از ۱۸۰ دستیار آموزشی از میان ۳۰۸ دانشجوی دکتری این واحد خبر داد.

دکتر علی حیدری‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخشنامه دستیار آموزشی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه و اجرایی کردن "طراحی و اجرای نظام نخبه پروری و جذب استعدادهای درخشان"، "اصلاح نظام جذب، حمایت و ارزیابی تحصیلی دانشجویان بر مبنای رویکرد یادگیری عمیق مبتنی بر داده‌های پیمایشی" و از بسته کاری "ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی است بنابراین بخشی از آموزش دانشجویان دوره دکتری در همه دانشگاه‌های سرآمد دنیا، با حضور در فرآیند آموزشی یعنی تدریس محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طراح دستیار آموزشی در آموزش نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت؛ از جمله اینکه موجب تربیت استادان با قابلیت و توانایی بالا خواهد شد و از سویی تجربه‌های استادان نیز به دستیاران انتقال پیدا می‌کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: طرح دستیار آموزشی دانشجویان دکتری در راستای تقویت روحیه خودباوری، امید به آینده اجرا می‌شود. در این طرح دانشجویان دکتری ضمن تحصیل، می‌توانند در کنار استادان خود حداکثر ۱۲ واحد (معادل یک مربی) در هر ترم تدریس داشته باشند.  

وی افزود: در این خصوص، ۳۰۸ دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دستیار آموزشی، برای تدریس در مقطع کاردانی و کارشناسی به واحد دزفول معرفی شدند که با توجه به نیازسنجی انجام شده در گروه‌های تخصصی این واحد، بیش از ۱۸۰ نفر به عنوان دستیار آموزشی برای تدریس به کار گرفته شدند.

حیدری‌مقدم عنوان کرد: حق الزحمه این دستیاران در قالب تخفیف شهریه، مطابق با قوانین مصوب در حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع آن‌ها پرداخت خواهد شد. فعالیت دستیاران آموزشی نیز با توجه به برنامه‌ریزی استادان تمام‌وقت و مدیران گروه تخصصی انجام می‌شود.

وی افزود: دستیاران آموزشی در طول ترم‌های جاری و آتی، در دوره‌های توانمندسازی که حدود ۴۰ ساعت است و از سوی باشگاه پژوهشگران جوان به صورت سراسری و با هدف ارتقای توانمندی‌ تدریس برگزار خواهد شد، حضور پیدا می‌کنند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: طرح دستیاری آموزشی به نوعی ساماندهی بیش از پیش همکاری دانشجویان دکتری با دانشگاه است و منجر به افزایش رضایتمندی، پاسخگویی بهتر به نیازهای آموزشی دانشگاه و تربیت دانشجویان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha