• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402082719215
  • خبرنگار : 50187

دادستان کرمان تاکید کرد

برخورد قاطع با مرتکبان جرائم خشن در کرمان/ تشریح ۳ پرونده مهم

برخورد قاطع با مرتکبان جرائم خشن در کرمان/ تشریح ۳ پرونده مهم

ایسنا/کرمان دادستان مرکز استان کرمان با تشریح سه پرونده مهم، از دستگیری سرکرده باند سارقان به عنف و قاتل فراری خبر داد و گفت: محله به محله سراغ مخلان امنیت خواهیم رفت و برخورد قاطع و جدی قضایی در انتظار این مجرمان و مرتکبان جرائم خشن خواهد بود. 

مهدی بخشی صبح امروز ۲۷ آبان ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع قتل فردی حین نزاع در شهر کرمان در تاریخ ٩ مرداد سال ١۴٠٠ اظهار کرد: در پی این قتل، با اشراف بر ارتباطات و تحرکات وی و با هماهنگی‌های مربوطه و پیگیری میدانی، قاتل متواری در شهر مشهد دستگیر و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفت و با صدور قرار بازداشت موقت متهم روانه زندان شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی لازم در خصوص نحوه قتل و دیگر ابعاد موضوع در دست اقدام قضایی است و متهم در تحقیقات اولیه به ارتکاب قتل اقرار کرده است.

دادستان کرمان در ادامه با اشاره به پرونده آدم ربایی جوان ٢۵ ساله به علت اختلافات مالی گفت: متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده که در حال حاضر تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و پس از تکمیل، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد. 

وی در تشریح آخرین جزئیات پرونده سرقت‌های متعدد به عنف در استان کرمان تصریح کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر چندین فقره سرقت به عنف همراه با آزار و اذیت، با دستور ویژه و پیگیری مستقیم دادستانی، بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران پلیس آگاهی استان و عملیات ویژه و منسجم، سارقان شناسایی و دستگیر شدند. 

دادستان کرمان اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های مسلحانه خود از جمله سرقت تاسیسات و تجهیزات دولتی و سرقت‌ در مسیر جاده‌ها و ... اعتراف کردند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است، عنوان کرد: با تشکیل کارگروه ویژه، محله به محله سراغ مخلان امنیت خواهیم رفت و خواب را از چشمان آن‌ها خواهیم گرفت و برخورد قاطع و جدی قضایی در انتظار این مجرمان و مرتکبان جرائم خشن خواهد بود. 

بخشی یادآور شد:  افعال مجرمانه‌ای مانند سرقت‌های خشن و آدم ربایی قابل ترحم نیستند و با کسانی که به جان و مال مردم دست‌درازی می‌کنند و نیز با ارعاب و خشونت، امنیت را بر هم می‌زنند، نباید ذره‌ای مماشات کرد و با هرگونه اقدامی که منجر به ناامنی، سلب آرامش و تضییع حقوق شهروندان می‌شود، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha